Viikonlopun treenivinkki - tappavan tehokas

Mix Aina Minä

Eilisen postaukseni jatkumoksi ajattelin esitellä "Death by" -tyylisen treenin, jonka avulla saa itsensä kammottavaan olotilaan hyvin nopeasti ja tehokkaasti.  Väillä on hyvä tehdä vähän erityyppisiä harjoituksia, jotta kroppa vähän säikähtää.  Tämä on laatuaan sellainen, jossa saa lihakset tilttiin ja itsensä hämärän rajamaille muutamassa minuutissa, kun vain valitsee riittävän haastavan version. Nopeuden lisäksi tämä on sikälikin helppo, että harjoituksen voi tehdä missä vaan

 Harjoitukseen valitaan yksi liike, raskas, kokonaisvaltainen liike - hauiksen vemputus ei kelpaa. Itse harjoituksen kulku menee siten, että ensimmäisellä minuutilla valittua liikettä tehdään yksi toisto ja loppuaika minuutista levätään.  Toisella minuutilla tehdään kaksi toistoa ja levätään, kolmannella kolme jne... Tätä jatketaan niin kauan, kunnes ei enää ehdi tekemään vaadittua määrää toistoja minuutin aikana. Sen jälkeen peli on poikki.

Kun valitset sopivan raskaan liikkeen, saat itsellesi todella tehokkaan treenin (= hirveän olon) todella lyhyessä ajassa, harjoitus sopii siis myös kiireiseen elämäntyyliin. Burbee on loistava liike tähän harjoitukseen, raskaat maastavedot sopii hyvin. Jos leuanvedot kulkee, voi kokeilla niissä kestävyyttään. Tätä voi tehdä hyvin myös kotona, kun valitsee liikkeeksi vaikkapa burbeet, punnerrukset tai ilmakyykyt.

Tällä viikolla teimme harjoituksissa Death by thruster version, harjoitus oli hieman modifioitu, eli se kesti kaikilla urheilijoilla 20 minuuttia. Siinä vaiheessa, kun ei kyennyt enää tekemään vaadittuja määriä toistoja, tehtiin seuraavalla kierroksella jälleen yksi, eli homma alkoi alusta. Liikkeenä oli kauheista kauhein thruster, liike, jossa tehdään etukyykky ja siitä jatketaan suoraan pystypunnerrukseen. (Välillä ihmettelen muuten itsekin, että kun mielestäni lähes kaikki meidän harjoituksissa tehtävät liikkeet on joko kamalia, järkyttävän kamalia, hirveitä tai vähintäänkin pelottavia - MIKSI HEMMETISSÄ MINÄ SIELLÄ KÄYN?).

Putosin ensimmäisen kerran kierroksella 12, joten ennätin mukavasti kitua vielä uudemman kerran, kun etenin loput 8 minuuttia yhdestä kahdeksaan toistoon saakka.

Suosittelen kaikkia rohkelikkoja kokeilemaan, tämä harjoitus on paljon ikävämpi, kuin miltä se kerrottuna kuulostaa. Sitä ei uskoisi, miten nopeasti olotila muuttuu leppoisan iloisesta epäuskoisen kauhistuneeseen.  Hikitakuu!

 

Kommentoi