Sunnuntaisin kerrotaan lauantaista

Meillä tuoksu lätyt ja kynttilät roihus, Piski Piru oli (hengittävänä) raatona lattialla onnellisena. Mä olin ahkera ja imuroin, joten kämppäkin oli siisti ja lättyjä kivempi mussuttaa. Siippa Sipuli kokkas hengensä uhalla ja mä mietin elämän isoja kysymyksiä: väliin persikkaa ja kermavaahtoa tai mansuhilloa ja kermavaahtoa tai… No, siis ihana lauantai-ilta. Leffaa, lättyjä, rakkautta, ulkoilua ja tsadam. Oli hei hianoo!

Se miten eiliseen ihanaan iltaan päädyttiin oli kivojen juttujen summa. Jos joku ajattelee, että kerron Vuosisadan Rakkaustarinan alun niin ei. Sen aika nyt ei ole vielä. Kyse on tämän lauantain tapahtumista. Tai mitään ei kyllä edes tapahtunut, kunhan otettiin rennosti. Auton nokka siis käännettiin suuri elkeisesti kohti tuntematonta. Ensin koitettiin päättää ”kumpaan suuntaan seuraavasta risteyksestä, mistä rampista noustaa ylös”-tavalla, mutta siinä alkaa kiristyyn hermot, koska kumpikin vastaa, että PÄÄTÄ SÄ. Kurvattiin siis talla tiskissä kohti Grassea ja sen mäkisiä teitä. Nähty, haisteltu, kierrelty, jotain uutta kiitos nyt. Draguinan! Koskaan käyty ei, mutta kylttejä on nähty. Sinne siis. Jossain Montaroux’in perämettissä mäkkärin kohdalla kaarreltiin drive in’iin ja solkotettiin tuplajuustot koko autolliselle. Määränpäähän olis ollut vielä sata kilsaa, joten Siippa, a.k.a tiet ulkoa muistava ihmemies, keksii yht’äkkiä lähellä olevan retkeilynätävyyden. SINNE SIIS! Näkemisen arvoinen Lac de Saint Cassien. Makee paikka! Tuijottele näitä ellet usko:

dsc02827.jpg

dsc02833.jpg

dsc02863.jpg

dsc02864.jpg

dsc02868.jpg

dsc02869.jpg

dsc02838.jpg

Piski uida polski ja kimitti autossa pois lähtiessä. Hmph, mihin sitä pieniä lapsia autoon kitisemään tarvii, kun on tämä koira. Siippa taapersi hiljaisena, päätään tyhjentäen ajatuksista, mä rämälläni kameran kanssa horsmia ja muita kuvaten. Kyllä maalla oli mukavaa! Tuulista ja viileetä, mutta ah-niin-lepposaa.

dsc02824.jpg

 

Suhteet Oma elämä Mieli Matkat

Suomi mun näköisinä paloina

Traktorin ohitus keskustan sykkeessä, taksin kyydissä ollut mies mopokypärä päässä (kyllä, auto oli pysähtynyt), leidi liekkikuvioisessa pilotissa ja sinisissä kaksraita verkkareissa keskustassa ja nakkikioskin myyjä 70-luvun toppatakissa ja capri-pituuteen leikatuissa salihousuissa, jossa tyylin kruunasi neon vihreät crocksit. En arvostele tätä talvicrocksien luvattua maata, toteanpahan vain nähdyt ja koetut ilmiöt. Helsinki ja Hämeenlinna tsekattu myös. Nähty ihania tyyppejä, jotka ovat ihan oikeita ystäviä ja tästä onnenpierusta hämmästyn joka kerta. Mitä ihanaa olenkaan maailmassa tehnyt, että tälläiset leidit pyllyni takana seisovat! Kynsiä käyty laitattamassa ja naama trimmaamassa (kuinka voi oikeasti unohtaa näillä kulmakarvojen kasvu vauhdilla pinsetit kotiin?!). Olen niiiiiin fressi!

Well, well. Tässä palaset mun Suomestani, welcome on board!

img-20130109-00144.jpg

Katumuotia Hämeenlinnasta.

img-20130219-00178.jpg

Tampereen Sokoksen kaffilan näköalat.

img-20130220-00182.jpg

Tampesterin Harlan vanha tehdasmiljöö. Ellei muuten niin menkää tokkiinsa poikkeemaan superkivassa kahvilassa! Tai sitten näkyvässä autohuollossa.

img-20130220-00184.jpg

img-20130220-00187.jpg

RUOKAVAMMAISET o-hoi! Molemmat gluteiinittomia, aiiiiivan loistavia! Suositellaan siis heti kohteita Pyynikin Helmi sekä Pannu ja Huone.

img-20130221-00193.jpg

 

img-20130221-00194.jpg

Yhden asian tajusin itsestäni. Mä olen lasitavaran hifistelijä. Pahimman luokan painajainen tällä saralla….

img-20130226-00209.jpg

 

img-20130226-00210.jpg

img-20130226-00212.jpg

img-20130306-00217.jpg

img-20130319-00228.jpg

img-20130319-00232.jpg

img-20130326-00243.jpg

Tsillailla tsitten niin. Nyt ollan kuitenkin back in business, kotona ja arjessa kantapäitä myöden kiinni. I-H-A-N-A-A.

Suhteet Ruoka ja juoma Oma elämä Matkat