Ruokaa ruokaa mulle tuokaa <3

Miten syödä ”oikein” kun aikaa ei oikein riitä edes käymään vessassa

Mun eka ruokapostaus! Wau. Kauhean vaikea kuvitella, että ketään nyt kiinnostaisi kauheasti, että mitä syön, mutta ruoka on yllättävän iso osa mun elämää. Hyvässä ja pahassa. Ekaksi täytyy tunnustaa, että olen sokeririippuvainen ihminen. Siis jos vain voisin, niin söisin sokeria kaiket päivät. Tai en nyt välttämättä sokeria, mutta kaikkea makeaa… Ja ei, mitkään keinomakeutukset ei saa mua hyrräämään, paitsi mahan. Makeutusaineet ei sovi mulle oikein millään tavoin. Jonkin verran niitä tulee kuitenkin käytettyä, koska niitä nyt monissa ”fitnesspöperöissä” on.

 

11911635_10153251508799550_1481828481_n.jpg

Meidän aamupala on 90% tapauksessa puuroa. Puuro on oikeesti hyvää. Mut ei kyl pelkästeen. Itse lisään siihen marjoja ja raejuustoa. Joskus kun en laske kaloreita niin kylmäpuristettua kookosöljyä. Sama maistuu ipanoille kanssa. 🙂 Halpa ja hyvä aamupala.

 

11853825_10153239050529550_450933938_n.jpg

Sit rahkaa. Rahkaa ja rahkaa. Aika perussatsi on mulla se 200-400g päivässä. Pitää nälkää ja on helppo ja nopea ”tehdä”. Eilan laktoositon pehmeä maitorahka on jopa ihan iisiä niellä. Ei oo sellaista tahmaista myrkkyä. Siihen sekaan marjoja (aijai miten kesä ja mansikat on kiva juttu!) 

 

11868763_10153251508724550_1175478476_n.jpg

 

Tältä näyttää sit mun perus lämmin ruoka. Tuossa on lapsille tehtyä tonnikalakastiketta ja spaghettia. Siihen sitte vaikka pakastevihanneksia, rasvatonta raejuustoa ja kanamunanvalkuiaisia. Ehdin nälissäni syödä jo yhden, joka kuvasta puuttuu. Taitaa siellä kirsikkatomaattikin pilkistellä. 

 

11846343_10153239050334550_1071112916_n.jpg

Yks päivä teki mieli pannaria. Kaikenmaailman proteiinipannareiden ohjeita on netti pullollaan, mutta tän kekkasin ite. Maitoa 8dl 4 munaa, desi ihan normaaleja jauhoja, tl suolaa ja sitten about 2-3 kauhallista tuota outs&whey proteiinijauhetta, joka on maustettu vaniljalla ja ihan tavallisella sokerilla. Ei siis sisällä makeutusaineita, mutta tietty hiilareita jonkin verran. Ja tosi paljon heraproteiinia. Että ei tää mikää ihan fitnesspannari oo, mut en miekää oo ihan fitnesstyttö. 😛 

Mutta siis perusruokia muutellen yritän syödä terveellisesti. En varsinaisesti kiellä itseltäni mitään, mutta oon kyllä hyvin tietoinen siitä, että sokeri ja liiat höttöhiilarit ei kyllä vie mun kehitystä yhtään eteenpäin. Tai en pääse eroon tuosta viimeisestä vatsamakkarasta. Sen hävityksestä kerron myöhemmin, kuhan löydän oikeet sanat. 

 

hyvinvointi liikunta ruoka-ja-juoma
Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *