”Los Angelesissa hyväksyttiin keskiviikkona lakialoite, joka määrää näyttelijät käyttämään kondomia pornoelokuvien seksikohtauksissa. — Uusi laki edellyttää, että pornotuottajat joutuvat hankkimaan terveysluvan Los Angelesin kunnalta tehdäkseen elokuvia, joissa näytetään selkeästi seksiä tai alastomuutta. Näyttelijöiden kondominkäyttö on ehto luvan saamiselle.”
Hieno homma! Pidän pornon kortsuttomuutta valtavana ongelmana – sen lisäksi, että se altistaa näyttelijät sukupuolitaudeille, näyttää se katsojilleen erittäin huonoa esimerkkiä. Ja sitten naiset ympäri maan saavat taas kuulla, että eikös me nyt voitais kumeitta, kun eihän niillä pokessakaan koskaan ole spärdäri käytössä… Asenneilmapiirin soisi jo muuttuvan kortsumyönteisemmäksi (hei haloo, kyse on sentään omasta turvallisuudestasi!), ja uskon että turvaseksin näyttäminen myös pornossa voisi vaikuttaa tähän hyvinkin positiivisesti.
Kajautettakoon siis vähintään kolminkertainen ja kumiinkääritty hurraa-huuto tämän aloitteen aikaansaaneille! Maailmassa monta on typerää lakia, mutta tässä on sellainen jota tuen aivan ehdottomasti.
Psst! Turvaseksistä -sarjassa aiemmin ilmestyneitä:
Rakastan Mythbusters -sarjaa. Karismaattiset myytinmurtajat Jamie Hyneman ja Adam Savage ovat sekopäisyydessään kertakaikkisen vastustamattomia, oikeita nörttitytön unelmia. Parivaljakko on vuosien varrella opettanut minulle kaikenlaista tarpeellista – muun muassa sen miten toimia mikäli auto joutuu veden alle, ja että vartiokoiraa voi hämätä kiimassa olevan naaraskoiran virtsalla. (!) Ja jos siinä ei vielä ollut tarpeeksi syitä rakastaa näitä miehiä, tulee tässä vielä yksi lisää: he ovat nyt myös tosirakkauden pelastamisen asialla.
Arvaatte varmaan jo mistä tässä on kyse…
Aivan, Titanicista. Suunnilleen koko sukupolveni nyyhki kollektiivisesti lefateattereissa ympäri maailman Leonardo DiCaprion, tai siis Jackin, vajotessa vetiseen hautaansa leffan lopussa. Luultavasti suunnilleen jokainen mutisi myös samalla itsekseen, että siirry syrjään, Rose! Onnistutte takuulla molemmat könyämään sille lautallenne, jollakin keinolla, ilman että koko paska keikahtaa kumoon! Ihan varmasti se on mahdollista!
Ja tosiaan – se tosiaan olisi mahdollista.
Myytinmurtajat todistivat tämän viimekuisessa jaksossaan. Homma olisi vaatinut vähän kekseliäisyyttä (ja sitä ei ehkä ole reilua odottaa hypotermiaan vähitellen vajoavalta… Mutta silti!), mutta tosirakkauden ei olisi tarvinnut kuolla. Leonardo, öö eikun Jack, olisi voinut elää.
Katsokaa vaikka:
Valitettavasti hommassa ei tosin kiikastanut vain siitä, että leffan tekijät mokasivat ja/tai kirjoittivat pätkän päähenkilöt liian tyhmiksi selviytymiskeinojen keksimiseen. Jakson lopussa käy nimittäin ilmi, että rainan ohjaaja James Cameron ei nimittäin ole tosirakkauden asialla, ei kertakaikkiaan.
“The script says Jack dies, he has to die. So maybe we screwed up and the board should have been a tiny bit smaller. But the dude’s going down.”