Kannattaa kunnioittaa (asiakas)palvelijaa!

Blogi Feta.jpg

Vähän aikaa sitten sain matkalla ollessa todella hyvää palvelua. Jotain hämmentävää siinä myös oli olla palveltavana. Tuntui hyvältä saada levätä ja tulla kohdelluksi hyvin. Oli hienoa saada ottaa vastaan huomaavaisuutta ja kohteliaisuutta. Vaikka kyse olisi asiakaspalvelutilanteesta esimerkiksi ravintolassa, voi kohtaamisesta saada hyvää energiaa päivään, kun siihen liittyy keskinäinen kunnioitus.

Mutta jos minä olen palvelun ostaja, miksi minun pitäisi kunnioittaa asiakaspalvelijaa, koska minulle kuuluu se mikä kuuluu?

On monta tapaa ottaa vastaan palvelua. Palvelun voi ottaa vastaan niin, että sen antaja tuntee itsensä arvostetuksi. Että hän voi kokea olevansa tärkeässä työssä, että hänen työnsä on merkityksellistä.

Ihminen on kuin tuli. Arvostuksella ja rakkaudella hänet voi puhaltaa täyteen liekkiin. Jos palvelutyötä tekevä ihminen rakastaa palvella sinua, se hyödyttää sinuakin. Silloin voi saada enemmän kuin mistä on maksanut ja kohdata ihmisen.

Jeesus oli palveli ihmisiä, ja toivoi, että toistemme palvelemisessa seuraisimme hänen esimerkkiään. Kirkossa me olemme palvelijoita. Me haluamme olla liekeissä, me haluamme myös vahvistaa hyvää työtä tekevien liekkiä. Toivottavasti tulevien seurakuntavaalien myötä tämä liekki laajenee entisestään.

Room. 12: 10 “Osoittakaa toisillenne lämmintä veljesrakkautta, kunnioittakaa kilvan toinen toistanne.”

-Katja-Maaria
 

Suhteet Oma elämä Suosittelen Työ
Kommentointi suljettu väliaikaisesti.