Hyvä ei riitä


”–Tulkoon valo! Ja valo tuli. Hän näki, että valo oli hyvä.”

”Hän erotti vedet toisistaan ja nimitti kuivan kamaran maaksi.
Hän näki, että niin oli hyvä.”

Helppohan Jumalan oli tyytyä hyvään,
sillä kukaan ei tyhjässä maailmassa ollut vaatimassa häneltä parempaa.
***
www.matteuspentti.com © Matteus Pentti 2013
www.facebook.com/penanpoika
Se tunne, kun herää päivään kipeänä, ruotii tärkeää ihmissuhdetta saamatta osakseen ymmärrystä, kuulee olevansa paska ihminen, kuulee, että rakkaan ystävän isä on kuollut, menee uimahalliin siinä toivossa, että saunan lämpö ja kevyt pulahdus altaassa hellisi runneltua mieltä ja kehoa, niin eikö toveri ihminen tule ja tönäise altaassa: ”Siinä ei saa uida, se on ohituskaista!” Tönäisee.