Ostamisen juhlaa
Viime aikoina minun mielenkiinnon on herättänyt ostaminen yleensä, sekä tietysti minun oma ostokäyttäytyminen. Minimalismi on myös aiheena erittäin mielenkiintoinen, joka liittyy jollain tasolla rahaan ja kuluttamiseen. Nyt haluan pääasiassa kirjoittaa ostamisesta.

Omaa ostokäyttäytymistä olen havainnoinut paremmin kun ikinä aikaisemmin. Osittain olen järkevä ostaja, ja vertailen marketeissa kg/l/kpl hintoja. Näiden lisäksi toki laatua ja valmistusmaata joissakin tuotteissa kannattaa tarkistella. Sitten se toinen ääripää minä,kun lähden ostoksille ja tulee niitä hutiostoksia. Yleensä nämä ovat vaatteita tai kosmetiikkaa. Muutaman käyttökerran jälkeen huomaan että en edes pidä vaatteesta ja tämä vaatekappale jää kaapin perälle. Toinen moka mitä välillä huomaan tekeväni on vaatekappaleen ostaminen joka ei sovi mihinkään jo omistamaani vaatteeseen. Tällöin ostokierre jatkuu. onko tässä mitään järkeä? No ei ole. Haasteeni on tästä lähin vähentää hutiostoja ja ostaa oikeasti tarvittavat asiat. Ei turhia ostoksia. Siksi olenkin miettinyt vinkkejä itselleni ostamiseen liittyen. Haluan toki jakaa ne myös teille ja tässä ne tulevat.
1. Ostoslista markettiin mennessä, valmiiksi suunnitellut ruoat.
2. Turha ajankulutus kaupoissa pois.
3. Kysy itseltäsi tarvitsenko vai haluanko tämän, ja osta vain tarpeeseen.
4. Kiinnitä huomiota tuotteen hintaan ja laatuun.
5. Vaatteiden suhteen älä ostaa mitään mitä et voi pitää jo kaapissa olevien vaatteiden kanssa.
-Xenja