Havaiji-optio

Olen niitä ihmisiä, jotka vastaavat kaikkiin Facebook-kutsuihin ehkä. Tänään tajusin, miksi en koskaan uskalla sitoutua mihinkään ehdottoman varmasti.

Haluan säilyttää mahdollisuuden sille, että voitan yllättäen lotossa 40 miljoonaa euroa ja päätän muuttaa heti seuraavana päivänä Havaijille. 

Toki lotossa voittaminen olisi todennäköisempää, mikäli lottoaisin. Mutta hei; elämä voi yllättää.

20130414_203232.jpg

 

Puheenaiheet Raha Ajattelin tänään

Asiakaspalvelu on taitolaji

Olen aina halveksinut ihmisiä, jotka valittavat huonoista asikaspalvelukokemuksistaan iltapäivälehdistölle. Nyt on kuitenkin pakko myöntää, että alan ymmärtää kyseisten ihmisten tarkoitusperiä ja logiikkaa. Toivon itsekin tällä hetkellä, ettei kukaan muu joutuisi kokemaan vastaavaa.

Tilasin lähes kaksi viikkoa sitten Sannan ruokakassin, koska olin lukenut siitä pelkkää hyvää ja idea kuulosti aivan ihastuttavalta. Toki hinta oli aivan poskettoman kallis, mutta ajattelin viikon ostosten ja aterioiden suunnittelun skippaamisen olevan sen arvoista. No. Mikään ei ole tähän mennessä koetun asiakaspalvelun arvoista.

Perjantaina sain tekstiviestin, jossa ilmoitettiin kassin toimitusajaksi 19.50 – 20.50. Odottelin melko kärsivällisesti aina 21.10 saakka, jolloin aloin valitella ääneen, miten kauan yhden kassin toimituksessa saattaa kestää. Näin kotisivuilta, että asiakaspalvelu sulkeutuu maanantaisin kello 22.00, joten odotin 21.45 asti, tulisiko kassi vai pitäisikö sen perään kysellä. Kotisivuilla kuitenkin luvataan, että kaikki kassit on toimitettu kello 21.30 mennessä.

Varttia ennen asiakaspalvelun sulkeutumista aloin soitella asiakaspalvelunumeroon, jossa vastasi automaattinen puhelinvastaajaa kertoen puhelinpalvelun aukioloajat. Toki ilmoittaen, että palvelun pitäisi olla edelleen auki.

Yritettyäni soittaa useita kertoja ja saatuani yhtä montaa kertaa vastauksen koneelta, lähetin sähköpostia palveluun ja ilmoitin, että haluan perua tilaukseni, koska kuluttajana minulla on siihen oikeus ottaen huomioon, että myyjä on olennaisesti rikkonut sopimusehtoja. Tähän viestiin sain vastaukseksi kello 22.15, että viivästymistä pahoitellaan, mutta kassi on tulossa vielä saman päivän aikana.

Olin juuri menossa nukkumaan, mutta päätin odotella vielä hetken, koska jos kassi kerran on tulossa vielä tämän päivän aikana, niin eihän siihen voi kauaa mennä. Eipä. Tarpeeksi kauan odoteltuani päivä ehti jo vaihtua toiseksi ja väsymys mennä ohi. Ei tullut ruokakassia, mutta yhden yön unet meni. Mielenkiinnolla odotan, vältynkö edes saamattoman tuotteen laskutukselta.

Tarinan opetus taitaa olla, että älä osta mitään, mitä mainostetaan yhtä aggressiivisesti kuin Sannan ruokakassia. Ilmeisesti koko budjetti on laitettu markkinointiin, eikä tuotteiden toimitusta tai asiakaspalvelua pidetä kovin tärkeinä.

Ihan ilmaisena vinkkinä Sannan ruokakassille: Kannattaisi toimittaa ne kassit myös maksaville asiakkaille eikä vain yhteistyöbloggaajille. 

Koti Ruoka ja juoma