Kirpputorimyynnin pettymykset: Huonoimmat kokemukset ja opit tältä kesältä
Kirpputorit tarjoavat loistavan tilaisuuden kierrättää tavaroita, tehdä löytöjä ja samalla ansaita hieman taskurahaa. Mutta entä kun kirpputorimyynnit eivät suju suunnitelmien mukaisesti? Tässä blogikirjoituksessa jaan kanssanne huonoimmat kokemukset tältä kesältä.
Huonoimman kokemuksen kärkipaikka menee tällä kertaa huuto.net -huutokaupalle. Odotin saavani positiivisia kokemuksia tämän suositun nettisivuston kautta, mutta valitettavasti jouduin pettymään. Yritin ottaa yhteyttä ostajiin, jotta voisin sopia tapaamisesta ja tavaroiden luovutuksesta, mutta vastauksia ei kuulunut. Päätin antaa negatiivista palautetta kyseisille ostajille, sillä kommunikointi on tärkeää kauppojen onnistumisen kannalta. Ylläpidolta saamani huomautus siitä, että antamani negatiivinen palaute ei ollut aiheellista, oli pettymys. Mielestäni olisi tärkeää, että ostajat ja myyjät voivat rehellisesti jakaa kokemuksiaan, jotta kaikilla olisi parempi käsitys toimijoiden luotettavuudesta.
Itsepalvelukirpputori, jossa myymiäni tavaroita pöllittiin. Tämä oli todella ikävä kokemus, sillä luotin siihen, että kirpputorilla vallitsee vilpitön ilmapiiri ja ihmiset toimivat rehellisesti. Valitettavasti todellisuus osoittautui toisenlaiseksi. Varastetut tavarat eivät olleet arvokkaita, mutta se tunne, että joku hyödyntää toisen vaivalla myymää tavaraa omaksi edukseen, oli äärimmäisen epämiellyttävä.