Lounasepisodi: Kun Bambuherkkusieni kana -annos petti odotukset

Tänään haluan jakaa teille pienen tarinan lounaastamme, joka ei mennyt aivan suunnitellusti. Olimme innokkaana tilanneet herkullisen kuulostavan Bambuherkkusieni kana -annoksen paikallisesta ravintolasta, mutta ikävä kyllä se ei vastannutkaan odotuksiamme.

 

Olimme kuulleet paljon hyvää tästä ravintolasta ja päätimme vihdoin antaa sille mahdollisuuden. Bambuherkkusieni kana -annos kuulosti juuri meidän makuun sopivalta – herkkusienien ja kanan yhdistelmä oli lupaava.

Kun annoksemme viimein saapui pöytään, huomasimme välittömästi jotain outoa. Tuttujen herkkusienten sijaan lautasellamme oli runsaasti kaalin palasia. Olimme hämmentyneitä ja pyysimme selvennystä tarjoilijalta, joka kertoi meille, että herkkusienet olivat loppuneet ja kaali oli korvaava raaka-aine heidän huomisen sulkemisen vuoksi.

 

Vaikka ymmärsimme, että ravintolan on varauduttava sulkemaan ovensa lopullisesti, emme voineet olla pettymättä heidän reaktioonsa. Tuntui kuin tilauksemme olisi käsitelty hutiloiden ja heitettiin kasaan, mitä keittiössä sattui olemaan jäljellä.

Tietenkin ymmärrämme, että ravintolatoiminta voi olla haastavaa, ja sulkemisen valmistelut voivat vaatia erityistä huomiota. Mutta emme voi olla ajattelematta, että asiakastyytyväisyyden tulisi olla etusijalla, vaikka ovet suljettaisiinkin.

 

On tärkeää, että ravintolat ottavat huomioon asiakkaiden toiveet ja pyrkivät tarjoamaan laadukasta ruokaa ja palvelua, oli kyseessä sitten tavallinen päivä tai poikkeuksellinen tilanne. Pieni rehellinen kommunikaatio olisi ollut tervetullutta, jotta olisimme voineet valita toisen annoksen tai jopa harkita toisen ravintolan valintaa. Ihmettelen suuresti että lapsemme suostuivat syömään tuota sotkua. Mennään ensiviikolla uudelleen syömään korvauksena tästä pettymyksestä.

 

koti ruoka-ja-juoma