Instagramin algoritmit
Usein saattaa sisällöntuottaja tai yritys pohtia sitä miten instagramissa saa sisältönsä näkyviin ja lisäämään myyntiä. Välillä saattaa turhauttaa kun muut onnistuu ja itse ei. Tässä tekstissä tulee kaikki tarkeimmät tiedot instagramin algoritmeista.
Kolme päätekijää
Instagramin algoritmit perustuu kolmeen päätekijään:
1. Kiinnostavuus
2. Ajankohtasuus
3. Suhteet
Ymmärtämällä algoritmin perusteet voit itse vaikuttaa siihen, miten paljon näkyvyyttä ja sitoutumista saat omilla postauksillasi, ja kehityskohteiden tunnistaminen on helpompaa.
Kiinnostavuuden algoritmi määrittelee mm. siitä, kuinka paljon ja miten käyttäjät reagoivat sisältöösi. Ajankohtaisuus painottaa uusimpia postauksia. Suhteet puolestaan määrittelee tilin vuorovaikutuksen.
Nyt kun nämä kolme päätekijää on tiedossa voit itse alkaa miettimään keinoja algoritmin läpäisyyn.
VINKIT:
Säännöllisyys: Algoritmi suosii säännöllistä ja aktiivista tiliä. Luo suunnitelma ja noudata sitä.
Hakukoneoptimoi: Käytä eri avainsanoja ja hashtageja.
Vuorovaikuta: Kommentoi, tykkää ja seuraa muita. Yksipuolisuus ei toimi somessa, etkä voi odottaa tuloksia ilman, että vuorovaikutat itse lainkaan
Kiinnostava sisältö: Mieti mitä haluat jakaa ja mikä seuraajia kiinnostaa. Mieti näitä asioita, Miksi julkaiset kyseisen postauksen? Mikä merkitys sillä on itsellesi, brändillesi ja unelma-asiakkaallesi?