Day off

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Tänään mulla on vapaapäivä ja ehdin käydä juoksulenkillä ja kampaajalla. Maisemat eivät kyllä kyllästytä, rannikko on ihan uskomattoman upea jyrkkine kallioineen ja luonto täällä on kaunis. Täällä on satanut lähes joka päivä ja kuurot ovat todella voimakkaita. Paikallisten mukaan tämä on todella epätavallista ja että normaalisti ei sada näin paljon. Talvi on kuulemma melko kuiva ja kaunis, lämpötilat vaaan laskevat noin viiteentoista asteeseen. Eli näin suomalaisena pitäisi pärjätä ihan hyvin! 

Näin jälkikäteen kyllä voi todeta, että pakatessani arvioin säät vähän väärin. Mukana on ehkä liikaa kesäjuttuja eikä tarpeeksi farkkuja ja neuleita. En kyllä haluaisi ostaa turhaan mitään kun tavarat pitäisi saada takaisinkin sitten joskus. No, se on sen ajan murhe sitten.

Tänään alkaa myös lätkän MM ja Suomi-USA alkaisi tätä aikaa kl 12 yöllä. En kyllä tiedä näyttäisikö mikään sporttibaari sitä, tuskin täkäläisillä on hirveästi kiinnostusta kyseistä peliä kohtaan. No, ehkä finaaliottelut näytetään jossain. 

Suhteet Oma elämä Matkat

Back to work

Eilen oli ensimmäinen työpäiväni Australiassa. Toisen päivän jälkeen olen vielä aikalailla alkuhämmennyksissä ja opittavaa on yllättävän paljon, niin kuin yleensä uuden työn aloittaessa on. Tietysti oman lisänsä tuo tietyt kulttuurierot ja australialaisten erilaiset aksentit. Tämä on kuitenkin ihan hyvä tapa päästä kiinni täkäläiseen työelämään ja luksusta on myös se, että kävelen töihin noin kahdessa minuutissa. Ihan toista kuin Tukholmassa, missä työmatkoihin saattoi vierähtää yli kaksi tuntia päivässä. 

Ihmiset ovat olleet todella mukavia, sen ensivaikutelman olen saanut ihan kaikkialla. Sydneysidersit (niin kuin heitä täällä kutsutaan) ovat myös todella monikulttuurista porukkaa, eli erilaisiin englannin aksentteihin ja ääntämyksiin ollaan todella tottuneita täällä. Ei ihme, että reppureissaaminen ja pätkätöiden hankkiminen on niin suosittua, ainakin se on tehty ihan helpoksi, eikä vaadi kauheasti paperisotaa. 

Teen töitä viitenä päivänä viikossa, yleensä iltapäivisin. Perjantaita ja sunnuntait on vapaat. Täällä alkaa jo ilmat viiletä ja nyt onkin hyvä hetki tienata vähän rahaa. Sitten voin alkaa suunnitella reissuja Australian sisällä, ainakin itärannikko kiehtoisi ja ehkäpä myös Uusi-Seelanti jossakin vaiheessa. 

Työ ja raha Työ