Tukholman tunnelmia

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Töiden ja matkajärjestelyjen lisäksi olen ehtinyt nähdä kavereita ja Tukholmassa vierailleita perheenjäseniä. Tukholman parasta antia ovat kahvilat ja ravintolat, siksi ajattelinkin kirjoitella niistä hiukan. 

Eilen vietin kaverini kanssa mukavaa after work-iltaa Vigårdassa Mäster Samuelsgatanilla. Töiden jälkeen maistui kanaburgeri ja lasi viiniä. Vigårdassa on aina rento meininki ja siellä voi helposti piipahtaa matkalla konttorista kotiin. Paikassa on laaja hampurilaislista ja joitakin salaattivaihtoehtoja. 

Tänään meillä oli töissä kuvauspäivä ja kuvasimme kampanjamateriaalia kevääksi ja kesäksi Söderissä. Meillä oli sään suhteen mahtava tuuri, aurinko paistoi täydeltä taivaalta ja kuviin saatiin ihanan keväinen fiilis. Lounastauon pidimme yhdessä suosikkikahviloistani, nimittäin Gildasissa Nytorgetilla. Sieltä saa kaupungin parhaat salaatit! Kuvamateriaalia siitä ei tosin jäänyt, niinhän siinä tuppaa käymään jos on oikein nälkä! Gildasista saa myös upeita makeita herkkuja, kuten ensimmäisestä kuvasta näette. 

Viimeisessä kuvassa on oikea ruotsalainen klassikko: uuniperuna skagen-täytteellä. Hyvän sellaisen nautin Kulturhusetin Stories-kahvilassa. 

Koti Ruoka ja juoma

Viisumi, check

image.jpg

image.jpg

 

Australiaan voi siis hakeutua Working Holiday-viisumilla 18-31 vuotiaana. Tätin hakemukseni perjantai-iltana ja viisumi napsahti sähköpostiini lauantaiaamuna! Lompakkoa kyseinen paperi verotti siinä vähän alle 300 euron verran ja prosessi oli oikein näppärä. Working Holiday-viisumilla saa siis olla ja työskennellä maassa vuoden ajan. Työnhaun ajattelin aloittaa paikan päältä asetuttuani hiukan. Lähtö lähenee nyt päivä päivältä! Ohessa hiukan kuvia tammikuiselta Aussien lomaltani. Silloin kävin Melbournessa, Great Ocean Roadilla, Grampions National Parkissa ja Perthissä. Liikuin silloin kahden viikon ajan normaalilla turistiviisumilla. 

Kulttuuri Matkat