Marjaisa kerrosherkku

 

Heipparallaa!

Kesä näyttäisi saapuneen vihdoin myös tänne meille kauas Pohjoiseen, ainakin nyt muutaman päivän ajaksi. Koskaan, kun ei tiedä vaikka tänään olisi lämmintä +25 astetta voi täällä Suomessa sataa seuraavana päivänä ihan hyvin lunta. Nauttikaamme nyt siis auringosta ja hyvästä ruoasta!

Kesäisin tykkään tehdä erilaisia kevyitä välipaloja tai ”iltaherkkuja”. Alla esittelen helpon, terveellisen ja ihanan raikkaan marjaisan kerrosherkun, joka sopii nautittavaksi hyvällä omallatunnolla ihan mihin tahansa aikaan vuorokaudesta.

Ainekset:

  • Kookosjuomaa
  • Paulius supermysli mustikka-vanilja
  • Myllärin luomu Crunchy mysli (puuttuu kuvasta, sillä lisäsin vasta kesken kaiken mukaan)
  • Chian siemeniä
  • 24h VALO paahdettu rouhittu pellavansiemen, mustikanmakuinen (ei pakollinen)
  • Arlan Lempi Kreikkalainen jogurtti (koostumuksen oltava paksua, merkillä ei muuten väliä)
  • Mansikoita
  • Pensasmustikoita/Mustikoita
  • Hunajaa
  • Vanilja-aromi
  • Kookoshiutaleet

Mikäli et pidä kookoksesta, voi juoman korvata millä tahansa vapaavalintaisella kasvipohjaisella juomalla kuten manteli- tai kaurajuomalla. Kookoshiutaleet voi vastaavasti korvata mantelilastuilla tai vaikkapa kuivatuilla omenanpalasilla.

Vegaaneille suosittelen kreikkalaisen jogurtin sijaan Alpron Go On vaniljaa.

Kevyemmän/vähärasvaisemman vaihtoehdon loihdit korvaamalla kreikkalaisen jogurtin Ehrmannin rahkajogurtilla.

Valmistus: 2 isoa annosta tai 4 pientä

  • Valmista ensin chiavanukas ja laita se jääkaappiin hetkeksi tekeytymään.
  • Mittaa lasiastiaan 2 rkl chiansiemeniä, muutama tippa vanilja-aromia, 1/2 teelusikallista hunajaa sekä noin 1,5desilitraa kookosjuomaa. Sekoita hyvin ja laita seos jääkaappiin ”turpoamaan”. Sekoittele alkuun seosta useasti jotta hunaja sekoittuu hyvin ja siemenet irtoavat toisistaan. Anna tekeytyä jääkaapissa kunnes seoksesta tulee paksua ja melko kiinteää vanukasta. Tämä vie yleensä 15-30 minuuttia, riippuen chiansiemenistä.
  •  Kun vanukas on valmis, voit alkaa valmistaa itse annosta.

  • Annostele lasien pohjalle vuorotellen kreikkalaista jogurttia, chiavanukasta, mysliä sekä marjoja. Toista sama uudestaan ja tee yhteensä siis kaksi kerrosta. (Suosittelen laittamaan jogurtin alimmaiseksi).
  • Koristele annos kookoshiutaleilla sekä pellavansiemenrouheella.
  • Nauti kylmänä!

Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *