24h Lontoossa

 

Kuten mainitsin, kävin yhden yön pikamatkalla Lontoossa alkuviikosta. Tämä työjuttu tuli tietoon yllättäen vasta edellisen viikon lopulla, mutta minua ei yhtään haitannut aloittaa viikko Lontoosta.

Aikataulu oli melko tiukka, joten siksi kuvasaldo on aika suppea. Olen kyllä todennäköisesti ottanut kuvat jo aiempiin Lontoo-postauksiin tänne  ja tänne niistä paikoista, joissa nytkin kävin.

Maanantai oli sateisempi, mutta se ei menoa haitannut.

Minulle jäi maanantai-iltana sen verran aikaa, että ehdin kyllä sujuvasti käymään Old Bond Streetin, Mount Streetin, Selfridgesin, Harvey Nicholsin, Sloane Streetin sekä Harrodsin läpi. Huomasin koneessa, että en ollut edes ottanut karttaa mukaan…mutta nuo vakiokoordinaatit ovat kyllä jo kirjaimellisesti lihasmuistissa niin hyvin, että kierros menee unissaankin.

Céline oli viimein avannut Mount Streetin liikkeen, joka olikin upea sisältä!

Mount Street Gardens vihersi jo.

Kukkaloisto oli myös parhaimmillaan.

Yövyin Regency hotelissa, joka sijaitsee hyvällä paikalla Kensingtonissa. Olemmekin yöpyneet parikin kertaa aika lähellä tuota, mutta tämä oli uusi kiva tuttavuus. Olemme joskus käyneet itseasissa syömässä parissakin paikassa ihan tuon hotellin vieressä. Pieni Lontoo.

Huone oli oikein viihtyisä.

Näkymä Queen’s Gate -kadulle ikkunasta.

Tässä pari ei niin hyvää kuvaa kännykän syövereistä.

Illallista The Hereford Armsissa, oikein mainio paikka – tosi hyvä ruoka & pihvit.

Vielä päivitetty Pimm’s drinkki Bumpkinissa, jossa olen käynyt myös aiemmin. Se oli tosiaan ironisesti ihan kulman takana hotellista.

Aamisella, perinteisesti.

Tiistaipäivä meni vielä työjutuissa, mutta kävin vielä ennen lentokentälle lähtöä syömässä ja vähän kävelemässä keskustassa.

Kohta täälläkin vihertää jo!

Tämä oli tosiaan ilahduttava yllätys, vaikka olisihan reissuun voinut jäädä hetkeksi pidempään. Lontoon on vain niin ihana. Onneksi edellinen loma tuolla oli vuodenvaihteessa ja seuraava matka on aika lähellä, joten matkakuume ei ehdi edes nousemaan.
Mutta tässä ainakin näki, että pikavisiititkin ovat ihan mahdollisia.

Instagramissa ja Facebookissa näkyikin tämän reissun tuliainen toiselle puoliskolle. Olemme aina olleet Lontoossa yhdessä, joten oli kyllä vähän orpoa kiertää tuttuja paikkoja ilman – varsinkin kuin vastaan tuli kohtia, penkkejä, kahviloita ja ravintoloita, joissa on tullut käytyä aika usein.
Tällä kertaa en ostanut kuin yhden jutun itselle (tuossa onkin ihan tarpeeksi) – siitä lisää myöhemmin, kun saan otettua kuvia.

Kulttuuri Matkat

Bulgarin laukut ja rannekkeet

 

Olen monesti kiinnittänyt huomiota Bulgarin laukkuihin, mutta nyt muistin mennä katsomaan niitä vähän tarkemmin. Merkkihän on tunnettu koruista ja kelloista, mutta on tuonut osansa myös laukkukilpailuun – aivan kuten Tiffany & Co. sekä Cartier.

Tämä malli, jossa on koruista tuttu Serpenti-lukko, on kyllä aika onnistunut – kaunis kuin koru.

Näyttökuva 2014-04-11 kohteessa 0.15.45

Näyttökuva 2014-04-11 kohteessa 0.15.34

Näyttökuva 2014-04-11 kohteessa 0.16.06Näyttökuva 2014-04-11 kohteessa 0.15.54

Isabella Rossellinin mukaan nimetty laukku.

Näyttökuva 2014-04-11 kohteessa 0.15.23

Näköjään merkiltä löytyy myös nahkaisiakin rannekoruja, jotka ovat hyvinkin järkevissä hinnoissa. Wau, tykkään! En tiennytkään, että minun pitää käydä vierailulla Bulgarilla…

Näyttökuva 2014-04-11 kohteessa 0.25.51

Näyttökuva 2014-04-11 kohteessa 0.16.16Kuvat/Bulgari.com

Myös miehille löytyy omia laukkuja ja rannekkeita, joissa on kivan rouhea ilme.

Muoti Ostokset Päivän tyyli Trendit