Fashion Brunch Frenn & Saint Vacant

 

Sain kutsun jo perinteiseksi muodostuneelle Fashion Brunchille Klaus K:hon. Tällä kertaa järjestettiin ensimmäinen oma tilaisuus miesten muodin parissa. Esittelyssä oli kotimainen Frenn-vaatemerkki sekä Saint Vacantin kengät. Mahtava tapa aloittaa lauantai! Sain vielä seuraksi ihanan Sissin.

Esittelyssä Frennin klassiset vaatteet ja Saint Vacantin kengät.

Frennin mallistosta löytyy kivoja printtejä, farkkuja ja pikkutakkeja.

Saint Vacantin kengät ovat tuttuja ja niitä saa jo laajasti. On silti kiva nähdä merkin uusimpia malleja.

Tutustuin nyt myös paremmin kenkien lisäksi myös heidän laukkuihinsa, josta löytyikin kivoja malleja.

Mies Saint Vacantin takaa, Janne Lax.

Aika käydä ruokaherkkujen ääreen. Siitä on hetki, kun olen viimeksi käynyt Klaus K:ssa brunssilla, mutta pitääkin ottaa se taas tavaksi. Tila on viihtyisä, sijainti hyvä ja ruoka loistavaa.

Alkuruokabuffet

Nam, jälkiruokabuffet ei pettänyt myöskään.

Annoskateus, Sissi otti lämpimäksi ruoaksi Klaus K:n hampurilaisen.

Itse otin lohen, ei siinäkään kyllä mitään vikaa ollut – maukasta ja ehkä ihan hyvä veto tuhdin alkuruokapöydän jälkeen.

Saint Vacantin Janne sekä miehet Frennin takaa: Jarkko Kallio ja Antti Laitinen.

Saint Vacantin kenkiä.

Fashion Brunch konseptiin kuuluu, että mallit kiertelevät ruokailun lomassa esittelemässä tarkemmin vaatteita.

Hauskan mallinen hieman pidempi takki.

Pellavapuku kesään.

Printtiä, jees.

Huoliteltuja yksityiskohtia tietenkin.

Tuo rusetti on pakko hankkia.

Materiaalin tuntua.

Loppuun vielä arvonta.

Kiitos vielä järjestäjille, olipa tosiaan mukava aloitus lauantaille!

Kulttuuri Ruoka ja juoma Suosittelen Trendit

Tervetuloa Göteborgiin!

Olin lähes viikko Ruotsissa, joten tämä hiljensi vähän postaustahtia ja ehdin vasta nyt kahlaamaan läpi kuvasaalista. Tässä siis kuvia koko rahalla. Tervetuloa Göteborgiin!
Toisen puoliskon sisko asuu perheineen kyseisessä kaupungissa ja saimme viimein aikaiseksi vierailla siellä. Tässä välissä he ovat onneksi käyneet useimmin täällä Suomessa.

Kentältä suuntasimme ihanasta perjantaivapaasta nauttien kaupan kautta heille. Vaikka ollaan vain Ruotsissa, niin ruokakaupassa käyminen on mielestäni aina elämys ulkomailla.

Sisääntulo yhteyteen on sijoitettu fredagsmys-ainekset. Maassa maan tavalla, pitihän niitä hankkia.

Kyllä ruotsalaiset osaavat. Ilmapalloja ja banaaneja lapsille ovelta. Ja huomaa, mitä palvelua, mixerien yhteydessä limet – ei tarvitse kiertää alkuun. Suomessa tällaiseen tuoteryhmärikkomukseen tarvitaan hallituksen päätös. Ruotsissa sitä sanotaan palveluksi.

Kodikkaasti perillä, mikäs täällä on ollessa!

Majoituimme isomman tytön huoneeseen, cute 🙂

Pienempi leikin ja touhun tuoksinnassa lelukasojen keskellä.

Eno auttaa pikkuista käsienpesussa ennen välipalaa.

Pienempi on jo mielestään niin iso, että ei tarvitse ruokalappua. Siispä meillä oli myös sellaiset, niin hänen ei tarvinnut pitää sitä yksin. Pupu piti ehdottomasti sijoittaa mukaan.

Hauska ja käytännöllinen sisustusratkaisu säilyttää kirjoja. Toimii myös iltasatukirjojen kohdalla.

Veimme tuliaiseksi jo vähän pääsiäisjuttuja.

Välipalan jälkeen lähdimme kiertämään kaupungille ja jälkiruoalle.

Vaikka ei nyt ollutkaan mikään lämmin päivä, piti testata paikallisen Lejonet & Björnen jäätelöitä.

Makuina muun muassa lakritsa, sahrami-hunaja, limoncello…

Tunnelmaa kaupungilla.

Kauppahallissa

Fredagsmys!

Natti natti.

Tuolla etelämmässä on jo reippaasti keväisempää.

Lauantaina lähdimme brunssille ja kaupungille.

I-i-i-iloa!

Maamerkkejä

Liseberg

Suuntasimme katsomaan maisempia Gothia Towersista, jonka yläkerrasta löytyy myös ravintola.

Brunssi sen sijaan rakennuksen katutasossa Incontro-ravintolassa.

Mukana Toffe, joka sai myös marenkeja.

Buffetin herkkuja

Ja vähän jälkiruokaa.

Brunssin jälkeen suuntasimme Haga-kaupunginosaan, josta löytyy puutaloja ja idyllisiä katuja.

Hagan tunnelmaa.

Pieniä putiikkeja.

Keskustassa ja kauppakaduilla.

Baby Gucci, right.

Söpöjä paperikauppoja.

Leipomoita

Pieniä vaateliikkeitä.

Massimo.

Sekä tietenkin NK.

Kevättä ikkunoissa.

Iltapäiväkahvit Espresso Housessa NK:lla.

Göteborgin NK:lla oli myös oikein hyvä edustus Balenciagaa, Givenchyä, Célineä…

Ja kaupungista löytyy tietenkin myös Ruotsin muotiaarteet.

Sekä myös sisustusherkkuja.

Avalon on kuulemma kiva hotelli, jossa kannattaa majoittua. Se sijaitseekin aivan keskustassa.

Työkaveri suositteli vierailua Fiskekyrkanissa, kalahallissa.

Sunnuntain aamutouhujen jälkeen lähdimme ajelemaan maaseudulle.

Emme mahtuneet yhteen autoon, niin vapaa turvaistuin sai toimia säilytyspaikkana.

Matkalla maalle pysähdyimme Freeport-outletissa.

J.Lindeberg, Acne, Filippa K, Polarn o Pyret, Nike, Odd Molly…

Filippa K

Acne

Lasimyymälästä löytyi Kosta Bodan tuotteiden lisäksi etuhintaan myös Orreforsia ja muun muassa Karl Lagerfeldin suunnittelemia laseja.

Maaseudulla

Heinäladon tunnelmaa.

Arlan koti. No ei lypsylehmiä, mutta hauska tavata silti pitkästä aikaa. Siitä on hetki, kun olen viimeksi ollut navetassa. Tuoksu onneksi katosi vaatteista ennen koneeseen nousua…

Kukkona tunkiolla. Omat kanat, omat munat – pihakanala pystyyn!

Maataloon kuuluu tietenkin kissa.

Kävimme myös läheisellä Lygnern-järvellä jonne virta vettä ihan kunnon vesiputouksesta.

Oli kyllä hauska ja kodikas viikonloppu! Tosi kiva nähdä Göteborgia ja tietenkin viettää aikaa sukulaisten ja pikkuisten kanssa. Tuonne pitää ehdottomasti koittaa mennä kesällä uudestaan.

Sitten olikin aika palata takaisin keskustaan ja junalle – suuntana Tukholma. Siitä tulossa vielä oma  postaus. Kivaa viikonloppua!

Kulttuuri Matkat Suosittelen Ajattelin tänään