Kahvihetkiä Starbucksissa

 

Sunnuntaiaamuun hyvin sopien – kahvi. Pääsin viime viikolla maistelemaan Starbucksin uutta sesonkia. Joulumaut ovat varmasti kaikkein tunnetuimpia, mutta itseasiassa kahvilassa vaihtuu kuusi kertaa vuodessa kahvimaut ja -juomat. Olinkin vähän huolissani, että mitä sitä joisi Toffee Nut Laten jälkeen, mutta onneksi tuli Vanilla Spice Latte. Ja nyt taas uudet maut.

Caramel, Vanilla ja Hazelnut Macchiato.

Kahvimaistelussa testattiin suodatinkahvin ja pressopannulla valmistetun kahvin eroa. Luonnollisesti pressopannulla valmistettu on tuhdimpaa ja maukkaampaa.

Valikoimiin on tullut myös uusia suolaisia, muun muassa brie-croissantti.

Ja vähän makeaa tietenkin kahvin kanssa.

Mukaan sai myös pari pussillista uusia kahvipapuja, joista olikin ihanaa jauhaa näin sunnuntaiaamuna ihan oikeasti tuoretta kahvia. Jota nautin parhaillaan.

Aurinkoista sunnuntaita!

Kulttuuri Ruoka ja juoma Suosittelen Ajattelin tänään

Testissä ravintola Bronda

 

Sain varaukseni jonossa läpi ja pääsimme testaamaan jo Brondaa, josta intoilinkin aiemmin. Oli kiva päästä tutustumaan Tomi Björckin ja Matti Wikbergin konseptin uutukaista jo näin alkuun.

Tila on oikein viihtyisä ja kiva. Tässä on aiemmin ollut muun maussa Iskun toimistokalustemyymälä ja sen jälkeen se on ollut lähes joutomaana. Nyt paikkaan on tehty iso remontti onnistuneesti. Ravintolasali on iso ja ilmava ja ketjun ravintolaista isoin. Paikka tuo myös kivaa eloa tuohon Esplanadin ’varjoisammalle’ puolelle.

Täälläkin on erinomaiset drinkin ja listalle on koottu myös muiden paikkojen klassikkoja. Tuolla pitää ehdottomasti koittaa käydä joskus vain drinkillä. Baari on nimittäin huomattavasti isompi kuin muissa paikoissa. Sinne voi (koittaa) tulla ilman varausta ja myös ruokien tilaaminen tuohon onnistuu.

Mezcalicious ja NYC Sour. Molemmat olivat hyviä, mutta kannattaa ehdottomasti testata edellistä – siinä oli passionin kirpeyttä ja savun makua, tosi hyvä.

Arty-look, paita/H&M, ranneke/Hermès, tuoksu/Valentino Uomo

Listalta löytyy muun maussa tutut maistelumenut.

Päädyimme Menu Brondaan.

Alkuun muun muassa vihersimpukoita ja Brondan chorizoa, hodari-tyyliin.

Tomaatti ehkä vähän laimensi tätä annosta.

Meritaimensashimia ja savustettua mätiä, tämä oli hyvä ja raikas.

Sitten siirryttiin kohti lihaisempia makuja; kampasimpukoita, vuohenjuusto crèmeä, tryffelidressing ja pancettakinkkua. Tässä sovituksessa maistui paikan Eurooppalainen makumaailma.

Tuhdein ruoka menussa oli sherryssä haudutettu lammas peruna-kaaligratiinin kera. Liha oli tosi hyvää ja annos yksi suosikeista.

Lopuksi jälkiruoat, jotka olivat piste iin päälle. Omena-suolaheinäsorbetti ja mascarpone-vaniljakerma.
Toisena makeana tuli vielä suklaabrownie, jäätelö, vanijakastike, toffee ja paahdettu valkosuklaa – voiko olla täydellisempää yhdistelmää? Tuossa on kaikki parhaat elementit!

No – lopputulos. Ei päässyt ruoan puolesta suosikkeihini ketjun paikoista. Olin ehkä aavistuksen pettynyt maistelumenuun. Kaikki oli toki hyvää, mutta aavistuksen valjua. Menulla olisi saanut ehkä olla myös muutama juttu lisää. Ainakin Gaijinin menussa tulee makuja sellainen kirjo, että se on mielestäni parasta vastinetta rahoille.
Henkilökuntaa paikkassa oli runsaasti ja palvelu toimi & se oli erittäin hyvää. Pientä hapuilua on tietenkin ilmassa, kun paikka ei ole vielä ollut edes viikkoakaan auki. Joten se kuuluu asiaan.
Kannattaa kuitenkin ehdottomasti käydä testaamassa, nauttimassa & viihtymässä upeassa paikassa. Konseptien eri makumaailmoista löytyy kuitenkin kaikille se oma suosikki ja omani on näköjään enemmän Aasiassa.

Tässä oma listaukseni ja linkitys tarkempiin postauksiin. Kappas, en olekaan postannut Farangista erikseen. Hyvä syy mennä sinne pitkästä aikaa!

1. Gaijin
2. Farang
3. Bronda
4. Boulevard Social

Syömisen jälkeen suuntasimme vielä katsomaan Jenni Vartiaisen keikkaa, jonka Jenni veti taas upeasti.

Puheenaiheet Ruoka ja juoma Ajattelin tänään