Lego-tavaratalo

 

Vaatehuone-postauksessa tämä taisi vilahtaa, mutta en ole ikinä esitellyt tarkemmin Lego-tavarataloa. (Siihen on ehkä syynsä… ;))
Hauskinta jutussa on se, että olen hankkinut sen vasta pari vuotta sitten.

Olimme Köpenhaminassa, Lego-pääkaupungissa, ja pistäydyin muistojen takia Strøgetin Lego-liikkeessä. No siellähän oli hyllyssä kaupunki-erikoissarjaa ja mielen valtasi samanlainen into kuin pienenä Stockmannin leluosastolla. Noh, paketti jäi hyllyyn – ajattelin, että katsotaan. Seuraava päivä oli sunnuntai, eikä liike ollut auki vaikka kävin kyllä tarkastamassa asian…
Tämä mahtavuus jäi kuitenkin kaivelemaan sen verran, että minun oli pakko tilata se Legon verkkokaupasta sitten kotiin 😉 Kyllähän nyt oma tavaratalo pitää olla.
Ja tuo on myös mahtava muisto lapsuuden lempileluista. Minua vähän harmittaa nyt, että olen laittanut aikoinaan myyntiin HIENOT merirosvolaivat ja linnat. Huokaus.

Tervetuloa Grand Emporiumiin!

Sivustat ovat tasaiset  – näistä voi koota ihan oman korttelin halutessaan.

Tadaa, kukas se siinä? Tästä saisi hyvän ja kuvaavan profiilikuvan, vai mitä?

Ihan selvää yhdennäköisyyttä.

Yksityiskohtia, jäätelönmyyntikoju ja klassinen ikkunanpesijä.

Tavaratalossa on tietenkin (Lanvinin) näyteikkunat.

3. kerros, lelut.

Hieno kristallikruunu.

2. kerros, astiat ja lahjatavarat; Tom Dixonin vadit.

1. kerros, muoti; vaatteet ja asusteet.

Kassa, sovituskoppi ja huomaa silinterihatut ikkunassa.

Tavaratalo koostuu siis kolmesta kerroksesta, jotka on irrotettavissa toisistaan.

Ja tämän paikka on vaatehuoneen hyllyllä, tietenkin.

Pitäisiköhän mennä katsomaan The LEGO Movie näiden muistojen kunniaksi? Ja hei, näiden kokoaminen on maailman terapeuttisinta ja palkitsevaa. Kokeile vaikka. Jos alkaa suorittaminen ja loputon to do -lista ahdistamaan, niin rakenna Lego.

Kulttuuri Sisustus Suosittelen Ajattelin tänään

Leppoisa lauantai

Olipa leppoisa ja ihanan keväinen lauantai! Juuri kuin lähdimme kaupungille, soitti ystävät, joita emme oleet nähneet pitkään aikaan. Olipa mukavaa nähdä heitä ja etenkin parin kuukauden ikästä pientä prinsessaa.

Suuntasimme Korkeavuorenkadun Lungiin syömään. Olen kulkenut aina sen ohi ja katsonut, että mikäs hipsteri-kahvila tuossa on, mutta en ole koskaan käynyt sisällä.
Moka. Kaikki listan ruoat kuulostivat herkullisilta, vai mitä sanot fenkoli-savulohirisotosta, possuburgerista (karamellisoitua possun niskaa), päivän kalasta (kesäkurpitsarösti, uppomuna ja piparjuurivaahto)…

Otin pastan, jossa oli valkosipuli-chilimarinoituja scampeja, avokadoa ja korianteria – nam.

Pöytäseurueessa maisteltiin myös rapuburgeria, jossa oli kimchiä, minttu-jogurttikastiketta & dijonmajoneesia. Hyvää oli sekin kuulemma.

Myös mozzarellasalaatti paahdetuilla manteleilla, pikkelöityjä kasviksia ja granaattiomenaa toimi.

Päivän laukkuna Samujin Vene-clutch.

Päivän asua.

Villakangastakki&kengät/Zara, laukku/Samuji, huivi/Diane Von Furstenberg, hanskat/Sakari Sauso, tuoksu/Valention Uomo

Kaipasin jo jotakin keväisempää, joten laukku, huivi ja kengät toivat vähän keveyttä palttoon kanssa.

Kävin viimein tutustumassa Hugo Bossin Erottajan liiketilaan tulleeseen Erottaja 19 -myymälään, josta löytyy sekä miesten & naisten vaatteita muun muassa Polota, Dayltä ja Bossilta ja Michael Korsilta.

Miesten vaatteet ovat hyvin perinteisiä ja sporttisia.

Hieno vanha yksityiskohta myymälässä.

Dayn vaatteita naisille.

Ja ihan hyvä valikoima Maikkelin laukkuja.

Huomasin myös, että Eteläesplanadille Finlaysonin myymälän viereen on auennut viimein Presto-ravintola, joka näytti oikein lupaavalta ja viihtyisältä! Pitää ehdottomasti mennä tuonne pian syömään. Paikka oli myös ihan täynnä, joten vaikuttaa hyvältä.

Kävelin myös Marja Kurjen Pohjoisesplanadin liikkeen ohi ja houkuttelevan ikkunan ja Hannan postauksen innoittamana päätin suunnata sisään raikkaan ja modernin näköiseen myymälään.

Muistelinkin, että huivimerkki toi valikoimaan isosti myös laukut.

Ja toki niitä klassisia huiveja löytyy myös.

Ihastuin etenkin tähän hevos-printtiin, jota löytyi eri sävyissä. Kipinässä voi kolkutella takana toki Hermès’n ja Stella McCartney printit, mutta ei haittaa – tykkään.

Asukuvissa usea ruutu menee aina ’pilalle’, näistä kuvista sain kuitenkin ’hauskan’ videon, toivottavasti musiikki kuuluu siinä mukana – se on se juttu tuossa rinnalla.

Hauskaa viikonloppua!

Kulttuuri Suosittelen Ajattelin tänään Trendit