Naantalin Taikatalvi

 

Uusi viikko ja uudet kujeet. Sitä ennen hieman fiiliksiä viime viikonlopusta. Perjantai ja lauantai tuli nimittäin vietettyä työn puolesta Turun ja Naantalin suunnalla, joten tässä kuvapainoitteista saldoa siltä reissulta. Sunnuntaina suuntasimmekin brunssille ystävien kanssa ja ehti viimeinkin tekemään rästijuttuja kotona, kuten järjestämään vaatekaappeja. Mm. kaikki uudemmat kenkälöydöt ovat lojuneet vaatehuoneen lattialla jo toista kuukautta (Lontoon matkasta asti), tyhjentävää löytää niille oma paikkansa.

Muumit heräsivät juuri Taikatalveen Muumimaailmassa.

Muumit mäessä, pikku Myykin pääsi laskemaan hopeatarjottimella.

Oli muuten hauskaa nähdä myös uusia muumipiirtäjiä, Riina ja Sami Kaarla työssä. Näin piirtyy Muumipeikko. Muumin pyöreä muoto on kuulemma yllättävän haastava saada juuri oikeanlaiseksi.

Japanilaiset turistit olivat tietenkin innoissaan Muumeista.

Taikatalveen kuuluu yksinäinen uimahuone.

Makkaran paistoa ja kaakaota laavulla.

Hehee, hevonen, jolla minäkin uskallan ratsastaa 😉 Pikkuisten selkä voi olla tosin eri mieltä.

Muumit olivat hereillä, mutta Naantali nukkui kyllä syvää talviunta. Toisaalta oli aika hauska elämys kokea tuo rauha ja seesteisyys.

Jäin Naantaliin yöksi ja majoituin Naantalin kylpylässä. En olekaan aiemmin käynyt tuolla, joten oli jo ehkä aika.

Näkymä huoneen parvekkeelta. Itse huone oli aika vaatimaton ja kieltämättä tekstiilien ja pintojen päivittäminen ei tekisi paikalle pahaa.

Kylpylän pikku putiikkeja, maassa maan tavalla – Gant.

Hotellin aula on näyttävä.

Itse kylpylän puolelle en lähtenyt nyt seikkailemaan. Varsinaisen kylpyelämyksen sain huoneessa, kun huomasin suihkussa, että hei, täällä ei ole shampoota eikä suihkusaippuaa. En olekaan tainnut koskaan aiemmin pestä hiuksia palasaippualla… 🙂

Myös aamiaisbuffet oli hyvä ja monipuolinen.

Kun nyt Turun suunnalla oltiin, niin piipahdin vähän keskustassakin. Tintåssa syömässä jne. Mona sattui järjestämään illalla myös pienet juhlat ja pääsin ilokseni osallistumaan illanviettoon. Tarjolla oli Eetun kokkaamaa possunniskaa sekä Monan raakakakkua. Kiitos vielä hauskasta illasta!

Kivaa viikkoa!

 

Kulttuuri Matkat Suosittelen

Tyylikäs Hygge-kello

 

Yhteistyössä Rannekelloja.fi
Huomasin jossakin lehdessä tyylikkään mustavalkoisen kellon, joka osoittautui Hygge-merkin 3012-kelloksi. Yhteistyössä Rannekelloja.fi kanssa pääsin kokeilemaan tätä minimalistista mallia käytössä.
Malliston takana on suomalainen suunnittelija Mats Lönngren ja Pentagon Design, joiden kädenjäljestä olen pitänyt aina. Pelkistetyn muotoilun lisäksi kellon juttu on pyörivät levyt, jotka osoittavat ajan. Runko on ruostumatonta terästä ja koneisto on valmistettu Japanissa. Mallia löytyy myös eri väreissä, ja muut mallit näet tästä.

Sain myös mahdollisuuden tarjota erikoisedun Rannekelloja.fi-sivun tilauksista. Kun syötät taikasanan PRIVATEB tilauksen yhteydessä, saat -10% alennukseen 23.2.2014 saakka.

Kello, ranneke ja laukku ovat ne asusteet, mitkä minulla on kyllä joka päivä käytössä.

Hygge-kellon muotokieli kyllä osui ja upposi ja nuo levyt ovat hauska yksityiskohta.

Harjoitellaan – paljonko kello on? 15:01.

Myös kellon pakkaus on pelkistyn tyylikäs.

Mustavalkoisuus näköjään miellyttää 🙂

Muoti Raha Päivän tyyli Trendit