Patisserie Teemu ja Markus

 

Sovimme ystävän kanssa tapaamisen Pateisserie Teemu ja Markus -kahvilaan, joka on muuttanut Yrjönkadulle söpöön tilaan. Olinkin jo aiemmin herkutellut paikan mahtavilla leivoksilla sen ollessa Kiseleffin talossa, mutta siitäkin oli jo aikaa.

Uusi kahvila sijaitsee ihan Tornia vastapäätä. Tuosta onkin helppo noutaa leivoksia mukaan. Nytkin ovi kävi jatkuvasti. Hauskaa, että ihmiset ovat löytäneet tänne – ehkä paremmin kuin sinne Kiseleffiin.

Vitriinissä on mistä valita.

Minua houkutteli leivoksista etenkin tummasuklaa vadelma-jasmiin, valkosuklaa-passion ja pistaasi-passionjuustokakku.

Ja niihin sitten päädyttiinkin pöytäseurueessa.

Testissä oli myös päivän kakku, joka oli suklaa-kirsikka. Aivan mahtavia leivoksia, kannattaa käydä maistelemassa. Ja ehdotonta plussaa kauniista astioista ja mm. tuosta kassan päällä olevasta lampusta.

Minulle uutena asiana tuli se, että tuolta saa myös leipää – niinpä ostin vielä kotiin paikan saaristolaisleipää.

Suosittelen poikkeamaan elämyksellä!

Suhteet Ystävät ja perhe Suosittelen

Perfect Choos

 

Viikonlopun asukuvissa näkyikin jo uusia saappaita, joita ajoin jo vähän sisään. Eksyin sattumalta tutkimaan Jimmy Choon sivujen aleja ja löysin sieltä merkin biker-saappaat, joista oli jäljellä oletettu oikea koko. Niinpä klikkasin ne ostoskoriin ja toivoin parasta.
Merkillä on ollut vasta jonkin aikaa miesten kenkiä, enkä ole löytänyt sieltä oikein mitään loistoparia, mutta saappaat ovat aina jotenkin houkuttaneet.

Standford-saappaat istuivat täydellisesti. Vaikka onkin vähän riski tilata sovittamatta kenkiä merkiltä, jonka lestiä ei ole testannut. No onneksi ne olisi saanut palautettua.

Saappaiden pinta on kivasti patinoitu.

Ja täytyy kyllä sanoa, että olen erittäin positiivisesti yllättynyt Choon kenkien laadukkuudesta heti kättelyssä. Katso nyt vaikka tätä pohjaa – Guccin ja Dolce & Gabbanan saappaissa on yleensä nahkapohja (yleensä vielä lakattu), joka ei ole ihan niin kätevä talviolosuhteisiin – mutta näillä voi vaikka juosta talvella. Saappaiden saumat ja ompeleet ovat myös viimeisen päälle tehty ja huoliteltu.

Ainoa mitä en ihan ymmärrä on tuo skorppioni-merkki. Ei ehkä kaikkein positiivisin symboli. Ja ok, toinen on tuo Est. 1996. Tuota kannattaisi ehkä alkaa nostamaan vasta 100 vuoden päästä.

Ja jälleen pisteet. Kengät on vuorattu sisältä lampaanvillalla. Mietin tilatessani, että olisi ollut kiva jättää tilaa villasukille, mutta sekin oli ajateltu valmiiksi.

Täydelliset talvisaappaat siis! Onko sinulla kokemuksia Choon kengistä ja niiden laadusta?

Muoti Ostokset Trendit