Kulttuurimatka Lontooseen

 

Yhteistyössä Momondon kanssa. Postasinkin aiemmin tulevasta Lontoon matkasta. Sain joulukuun alussa Momondolta nimittäin hauskan jouluhaasteen. He toivoivat, että lähtisin aistimaan jonkin Euroopan kaupungin joulutunnelmia. Valitettavasti aikatauluni ennen joulua oli niin tiukka, että en päässyt matkaan aiemmin. Milano, Berliini/Dresden, Pariisi, Nizza, Budapest, Wien, Praha… Kyllähän inspiroivia paikkoja olisi löytynyt!

Kannattaa muuten katsoa samasta haasteesta kopin ottaneiden Avec Sofién Pariisin ja Tickle Your Fantacy Kööpenhaminan joulutunnelmia.

Päädyin siis yhdistämään jo aiemmin varatun Lontoon matkan tähän haasteeseen. Tarkoituksena on pitää silmällä etenkin Lontoon joulutunnelmaa sekä kulttuuritarjontaa.
Toki matka tarkoittaa myös kaupungin tunnelmasta nauttimista ja mahtavan aletarjonnan hyödyntämistä. Harrods, Harvey Nichols, Selfridges, Liberty ja kaikki pikkuliikkeet ovat nimittäin yhtä aletykitystä.

Lontoossa on tullut käytyä niin monta kertaa, että perusnähtävyydet on jo käyty. Olisi kuitenkin hyvä yhdistää matkaan ehkä jotakin uuttakin. Koitinkin katsoa museoita ja kulttuurimenoja vähän uusin silmin. Aiemmat vinkit ja tunnelmat Lontoon matkoistani löytyy täältä.

British Museum, National Gallery, ja Tower of London on jo nähty, mutta Tate Modernissa voisi käydä nyt. Myös Natural History Musemissa tai Madame Tussauds ovat klassisia kohteita, joissa ei itse ole tullut vielä käytyä.

Taiteeseen, muotiin ja designiin erikoistunut Victoria & Albert Museumissa on usein hyviä näyttelyitä ja nytkin siellä on menossa kiinalaisia maalauksia, helmiä tai Lontoon 80-luvun muotia esittelevät näyttelyt. Myös Somerset Housessa näyttää olevan Isabella Blown legendaarista vaatekokoelmaa esittelevä Fashion Galore! -näyttely. Sinne ehdottomasti!

Lontoossa on myös vielä onneksi täysi jouluhulina päällä. Hyde Parkissa näyttää olevan Winter Wonderland, josta löytyy joulumarkkinat, jättimäinen luistelurata, jääveistoksia ja sirkus. Parasta on myös jäädä istumaan kivoihin ravintoloihin, kahviloihin ja ihastella kaupungin tunnelmaa ja jouluvaloja & -ikkunoita.

Teatteri ja musikaalitarjonta on tietenkin parhaimmillaan Lontoossa. Esityksessä siellä olisi esimerkiksi Les Misérables, Mamma Mia!, Billy Elliot, legendaarinen The Bodygard. Nyt tuolla ei ole valitettavasti mitään jättikonserttia, sellainenkin olisi elämys kokea vähän isomalla stadionilla.
Kävimme myös joskus Pariisissa oopperassa, joka oli kyllä elämys – kokea esitys noissa historiallisissa puitteissa. Tätä voisi myös harkita. Miten hienoa olisi nähdä vaikka jouluun sopien Pähkinänsärkijä tuolla!

Vinkkejä Lontooseen on koottu hyvin tänne ja Momondo on myös tehnyt applikaation, jonka aion ladata mukaan matkaan. Siitä on helppo tarkistaa liikkeellä ollessa viimeisimmät vinkit.

Jos lomapäiviä löytyy niin kannattaa muuten katsoa edullisia äkkilähtöjä ja hotelleja täältä.

Ja hei kaikki hyvät menovinkit otetaan kiitollisena vastaan! Oletko käynyt musikaalissa tai teatterissa tuolla? Tai puuttuuko listalta jokin mielenkiintoinen museo?

Tunnelmia matkasta päivittyy nopeimmin blogin Facebook- ja Instagram-sivuille #jouluhaaste ja #momondo hashtagien alle.

Kuva/TheCambos.com

Työ ja raha Matkat Raha

Malja upealle Adalminalle!

 

Kokoonnuimme eilen juhlistamaan upeaa Adalminaa hänen täyttäessään kolmekymmentä. Ja sopivasti perjantai aloitti myös joululoman, joten ajankohta oli täydellinen kuplivalle illalle. Oli hauska nähdä vielä ennen jouluviikkoa niin montaa tuttua.
Oma kamerani jäi laukkuun, eikä olisi oikein palvellutkaan tuolla hämärässä, mutta onneksi Mona tallensi ammattimaisesti kivoja hetkiä illasta. Tässä siis tyylikkäästi lainattuna tunnelmia häneltä. Lisää kuvia löytyy vielä Monan blogista.

Sädehtivä päivänsankari.

Blogi-idolien välissä – Adalmina ja Tyylialkemisti.

Tapasimme ennen juhlintaa ihanan Mussun kanssa Emon viinibaarissa, joka olikin oikein toimiva paikka etkoilla viinilasin äärellä. Mussun kuulumisia voit muuten seurata nykyään hänen Instagram-tililtään. Jee!

Myös sädehtivä In My Ballerines Maija oli juuri tullut Suomeen ja pääsi juhlintaan mukaan. Olipa ihanaa nähdä! Mona oli taas niin upeana!

Char ja Adalmina päivittävät vielä matkasuunnitelmia? Oli myös hauska tavara hurmaava Teljänneito Jessica sekä vanhoja tuttuja lukioajoilta.

Ooh, ihana kuva 🙂 kiitos kaikille kivasta illasta ja skoolaus vielä päivänsankarille – upeaa lomaa kaikille!

Kulttuuri Suosittelen Työ Ajattelin tänään