Kasakka – blogipikkujoulut

Kuvia vähän viiveellä, mutta vietimme siis pikkujouluja pienellä porukalla viikko sitten, kun niin moni tuttu sattui olemaan kaupungissa. Ruokapaikaksi valikoitui venäläinen ravintola Kasakka, joten teema nousi paikasta: turkit, samppanja ja kulta. Tässä kuvia hauskasta illasta mahtavassa seurassa.

Ilta alkoi drinkeillä Kämpissä.

Tyylialkemisti Katri

Monsieur Jepsukka lennähti mukaan juhlintaan, lakin kanssa.

Ja miten ihanaa oli nähdä myös Stockholm By Me Veeraa

Katrin blogissa upeilla lookeilla ilahduttanut Ilona piti kiinni omasta hatustaan, monessa mutkassa.

Mukaan alkuiltaan ehti myös Searching For The Little Black Dress Heidi

Tötöröö. Paita/Gucci, tuoksu/Tom Ford Black Orchid

CC

Omia asusteyksityiskohtia laukku/Balenciaga, hanskat/Prada, tuoksu ;)/Tom Ford Black Orchid

Jepsukka innostui Veeran turkista.

Kämp jäi taakse ja suuntasimme syömään Kasakkaan.

Joulumenuun kuului herkullinen alkupalalautanen, jota sai kyllä odottaa aika kauan… Mutta ainakin ehdimme jutella kaikessa rauhassa.

Jepsukan alkupala, russki.

Pääruoakan oli muun maussa ankkaa, lohta ja karitsan potkaa. Kevyesti.

Jälkiruokatortun pelasti jäätelö.

Vaikkakin seurueemme jäi varmasti mieleen, jätti Jepsukka silti puumerkin vieraskirjaan.

Suuntasimme vielä jatkamaan Bläkiin. Otin riskin, vaikka on vaarallista lähteä näiden ladyjen kanssa yöhön.

Ystäviin voi aina luottaa. Kotimatkalla kävimme vielä perinteisesti Mäkkärissä iltapalalla.

Kiitos vielä kaikille huippuhauskasta ja vauhdikkaasta illasta!

Sain tytöiltä vielä teemaan sopineen itse koristellun lahjan synttäreiden jälkimainingeissa.

PS. Käy katsomassa Facebook-joulukalenterissa alkanut uusi arvonta!

Suhteet Ruoka ja juoma Ystävät ja perhe Suosittelen

Kämpin brunssi

 

Kävimme viikonloppuna kummitädin kanssa brunssilla Kämpissä. Edellisestä kerrasta onkin tovi. Tuohon voi kyllä aina luottaa – ruoka on hyvää ja brunssi (39 euroa) runsas. Siihen kuuluu kaksi alkuruokapöytää sekä vielä lämminruoka- ja jälkiruokabuffet.
Olemme aiemmin istuneet salin puolella, mutta nyt oli mukavaa vaihtelua istua terassilla. Se olikin mukavan valoisa ja siitä oli kiva katsoa ulos kadun vilinää.

Kämpin terassilla on oikein mukava istua.

Buffetpöydät on katettu salin puolelle.

Toisesta alkupalapöydästä löytyy erilaisia kaloja, muun muassa sinappisilakoita, punajuuri- ja savulohta.

Ja toisesta lisää salaatteja, kalkkunanrintaa ja gazpachoa.

Lämpimät ruoat on katettu vielä omaan pöytäänsä. Tarjolla muun muassa artisokkakeittoa, karitsan paahtopaistia, scampin pyrstöjä ja kasvisquichea.

Paras viimeisenä – jälkiruokana macaronseja, mango pannacottaa, suklaakakkua, juustoja, pannukakkuja ja tervakastiketta.

Myös talon mustaherukka-rakuuna- ja karpalo-minttumehut olivat raikkaita.

Ainoastaan oli erikoista, että kahvi ei kuulunut automaattisesti brunssiin.

Muuten ei mitään valittamista – tuolla pitäisi käydä vain useammin!

Puheenaiheet Ruoka ja juoma Ajattelin tänään