Nespresso Savoyssa

 

Nespresso järjesti eilen Ravintola Savoyssa ylellisen kahvitasting-tilaisuuden, jossa pääsi tutustumaan vähän syvemmin kahvimaailmaan. Testauksessa olleet tummemmat paahdot Roma, Arpeggio, Dharkan ja Kazaar olivat toki jo ennestään tuttuja, mutta oli kiva kuulla hieman enemmän näistä. Nyt pääsi myös testaamaan rinnakkain eri kahvilaatuja ja huomaamaan näin selvemmin makueroja. Grand Cru -valikoimasta löytyy tosiaan 21 eri kahvia, joten maisteltavaa ja vaihtoehtoja löytyy!

Uutena infona kertautui eri maanosat, joissa kahvia tuotettaan ja poimitaan käsin. Vain noin 2% kahvimarjoista kelpaa Nespresso-kahvien valmistamiseen, joka tapahtuu fyysisesti Sveitsissä. Syy siihen, miksi kahvivalikoimaa saa vain merkin omista myymälöistä (ensi vuonna sellainen saattaa löytyä jo Helsingistäkin!) tai verkkokaupasta, on se että näin pystytään takaamaan kaikkien makujen saatavuus sekä tuoreus.

Kahvit tehtiin uusimmalla kätevällä Umilk-kahvikoneella.

Huomaa täydellinen crema!

Kahveista oli hyödylliset infokortit, johon sai myös itse merkitä kokemuksiaan niin mausta kuin tuoksusta.

Tilaisuus pidettiin Savoyn upeassa juhlakerroksessa ja pöytä oli koreana ravintolan taidonnäytteillä, jotka esitteli keittiöpäällikkö Kari Aihinen. Laatukahvien ohella makumatkalla oli muun muassa kuhachevicheä, kylmäsavustettua kotimaista häränfileetä, juustoja sekä valkosuklaamoussea.

Sain mukaan kotikoneelle käytettäväksi Dharkania ja Kazaaria, jotka olinkin jo melkein ehtinyt käyttää loppuun. Nämä voimakkaammat maut ovat ehdottomasti mieleeni!

Ja vinkkinä edusta – jos ostat Nespresso-kahvikoneen tammikuuhun 2014 mennessä, voit saada jopa 80 euron hyvityksen takaisin! Lue lisää Nespresso-kampanjasta.

Itse olen ollut supertyytyväinen koneeseen, se on vaivaton ja palvellut moitteettomasti. Nytkin kun Starbucksin jono mutkitteli 100 m, suuntasin onnellisesti kotiin ja tein vastaavan laten kaikessa rauhassa kotona.
Erityisen iloinen olen myös siitä, että nyt meidänkin taloyhtiöstä löytyy pienmetallinkierrätys, jonne voin viedä käytetyt kapselit, jee!

Lisäplussa myös Nespresso Clubin palvelusta. Hetki sitten sieltä soitettiin ja kysyttiin, että olenko ollut tyytyväinen koneeseen & kahveihin ja onko minulle tullut kysymyksiä tähän mennessä. Samalla muistutettiin, että jos tulee mitään ongelmia koneen kanssa, niin laitteella on 5 vuoden takuu ja heihin voi olla aina yhteydessä. Mitä palvelua!

Kulttuuri Suosittelen Raha Ajattelin tänään

Isabel Marant Pour H&M

 

Pääsin kurkistamaan jo hieman ennakkoon Isabel Marant Pour H&M -mallistoon, joka tulee huomenna kauppoihin (Helsinki, Turku, Tampere) klo 8 ja nettikauppaan klo 11.

Marantin tyyli on tehdä rentoja ja helppokäyttöisiä vaatteita, joissa on asennetta. Tuttu boheemius näkyy hyvin tässäkin mallistossa.

Olen yleensä aina käynyt aamulla poimimassa joitakin juttuja jokaisesta yhteistyömallistosta, saa nähdä, ehdinkö huomenna ennen aamupalaveria myös tuonne. Ainakin t-paidat ja saappaat kiinnostaisivat. Oletko löytänyt suosikkejasi? Mielestäni naisten mallisto onselvästi vahvempi kuin miesten (yllättäen) ja sieltä löytyy hienoja juttuja mm. takit, housut ja t-paidat. Ja kannattaa muistaa myös nuorten oma mallisto!

Tässä hieman fiiliskuvia mallistosta ja tarkemmat kuvat löydät H&M.com.

Hieno takki, yksinkertaisesti tyylikäs.

Herkuttelua katselun lomassa.

Pikakatsaus miesten mallistoon, josta löytyy mm. muhkeita neuleita.

T-paidat päätyivät ainakin ostoslistalleni.

Rentoja neuleita, joihin kelpaa kietoutua tulevana talvena.

Vetoketju-yksityiskohdat toimivat aina.

Muhkea villakangastakki.

Pidän myös näistä rennoista saappaista.

Naisten malliston materiaaleja ja kuoseja.

Ja muista katsoa malliston takit, nämä ovat niin hienoja!

Mukana myös asusteita ja kenkiä.

Loppuun vielä lainauksia Isabelin kommenteista hänen H&M-mallistostaan: ”Minä suunnittelen vaatteita kaikille ja ikään katsomatta – nuorille tytöille, heidän äideilleen ja isoäideilleen, ja nyt ensimmäistä kertaa yhdessä H&M:n kanssa miespuolisille ystävilleni, jotka ovat aina pyytäneet minua suunnittelemaan miestenvaatteita. Tiedän yleensä vaistomaisesti, mikä myy. En tiedä miksi, mutta niin käy aina. Ja juuri sellainen tunne minulla on tästä H&M-mallistosta.”

Isabel malliston saapumisesta myymälöihin: ”Tehtyämme puoli vuotta kovasti töitä malliston eteen on mahtavaa, että vaatteet viimein saapuvat myymälöihin. Se tapahtuu samanaikaisesti kaikkialla maailmassa, mikä tekee siitä vieläkin jännittävämpää. Mallisto koostuu aidoista vaatteista, joissa on asennetta. Näin kovasti vaivaa malliston eteen ja toivon, että H&M:n asiakkaat ottavat vaatteet hyvin vastaan.”

Isabel malliston suunnittelusta: ”Tunnelma on ollut hyvin innostunut koko projektin ajan, ja jaamme H&M-tiimin kanssa puhtaan intohimon muotia kohtaan. On ollut jännittävää päästä pois omalta mukavuusalueelta ja kokeilla jotain uutta – tässä tapauksessa luoda pieni mallisto suurelle yleisölle kohtuulliseen hintaan, ja myös tuotantomäärät ovat paljon suurempia. Koska olen designer, joka pitää haasteista ja haluaa suunnitella vaatteita aidoille ihmisille arkielämään, en voisi toivoa mitään parempaa.”

Muoti Trendit