Afternoon tea

Viikonlopun postauksessa näkyikin jo kuvia lauantain teehetkestä. Kävimme siis hyvän ystävän kanssa testaamassa Salutorgetin iltapäiväteen. Varasimme varmuudeksi pöydän etukäteen ja kaupungillä kiertelyn jälkeen olikin rentouttavaa mennä istuksimaan kaikessa rauhassa.

Tuohon kuului pannullinen teetä klassikkovalikoimasta sekä tietenkin se legendaarinen torni täynnä erilaisia herkkuja. Lisäksi oli mahdollisuus ottaa lasillisen Lansonia.

Salutorgetin afternoon tea on tarjolla maanantaista lauantaihin klo 14-18.

Intia Darjeeling T.G.F.O.P, Gun Powder sekä Earl Gray Special päätyivät maisteltavaksemme.

Myös tila on hauska ympäristö teehetkelle.

Ja miten kauniit astiat kattauksessa onkaan!

Tältä näyttää siis ilmeisesti se oikea teehetki…

Naposteltavan oli tarjolla suolaisia ja makeita suupaloja.


Suolaisista löytyi muun muassa metsäsieniquiche, toast Skagen sekä kurkkuvoileipä.

Sekä tietenkin skonsseja – mascarponekerman, ålvadosmarmeladin ja kotitekoisella mansikkahillon kera.

Äkkimakeaa vielä lopuksi. Toki joku pieni leivos olisi ollut vielä hauska lisä.

Tämä oli kyllä ihana hetki, josta pitäisi nauttia useamminkin – suosittelen lämpimästi! Hauskaa, että tämä perinne on rantautunut myös Suomeen. Viimeksi mietimme Lontoossa monen hyvän paikan välillä, kun siellä tarjontaa riittää.

PS. Samanlainen nautinto – muista osallistua Nespresso-arvontaan!

Suhteet Ruoka ja juoma Ystävät ja perhe Ajattelin tänään

Nespresso-arvonta – voita kahvikone omaksi!

*Yhteistyössä Nespresson kanssa* Sain jokin aika sitten kotiin Nespresso CitiZ&milk-koneen ja se onkin ollut ahkerassa käytössä siitä saakka. Tilasin myös juuri suosikkikahvejani lisää, kun ensimmäiset ehtivät jo loppumaan…

Kone ja kapselit ovat kyllä osoittautuneet todella käteviksi ja silti lopputulos on laadukas. Meillä näitä juodaan nykyään melkein päivittäin. Ei oikein tee enää mieli ostaa lattea kaupungilta, kun kotoa saa yhtä hyvää ja usein jopa parempaa…

Näyttökuva 2013-09-14 kohteessa 22.40.15

Nepresso CitiZ&milk-kahvikone

Näyttökuva 2013-09-14 kohteessa 22.50.32

Näyttökuva 2013-09-14 kohteessa 22.51.43

Kuvat/Nespresso.com

Nyt minulla on mahdollisuus myös arpoa yksi tällainen CitiZ&milk-kahvikone (arvo 269 euroa), jee! Esittelypostauksesta näet tarkemmin kuvia laitteesta ja valmiista kahvijuomista.

Osallistumisaikaa on sunnuntaihin 22.9. klo 23:59 saakka. Osallistua voit kertomalla kommentiboxissa mitä makua Nespresso-kahvivalikoimasta haluaisit testata tai mikä on suosikkisi? Kaikki Grand Cru -maut näet muun muassa tästä. Muista jättää sähköposti ja selkeä nimimerkki. Sähköpostiosoitteet pysyvät salaisina eikä niitä käytetä ikinä esim. suoramarkkinointiin.

Onnea arvontaan!

Ja muistutuksena, uusimmat postaukset saat tilattua kätevästi:

Puheenaiheet Raha Ajattelin tänään