Turo
Eilen esiteltiin 1938 perustetun perinteisen pukumerkin Turo Tailorin uusi ilme, merkki on päivitetty isosti aina logosta myymäläkonseptiin.
Pukujen suunnittelusta vastaa edelleen Anssi Tuupainen, mutta uusi ilme näkyy myös syksyn mallistossa. Tuupainen on palkittu muun muassa Kultainen Vaatepuu -palkinnolla.
Raikkaan ja pelkistetyn uuden myymäläilmeen on suunnitellut designtoimisto Poiat. Nyt vaatteet nousevat aivan erilailla esille ja tässä on pyritty showroom-tyyliseen lopputulokseen.
Merkiltä löytyy edelleen klassisia huippumateriaaleista tehtyjä pukuja.
Turolla on nyt myös uusi logo, jonka on toteuttanut Ahonen & Lamberg -suunnittelutoimisto. Tailor sana on myös jätetty pois ja kiteytetty Turoksi.
Nuorekas Red Label löytyy edelleen mallistosta ja sen tunnistaa punaisesta logosta.
Hienostuneita yksityiskohtia
Tässäkin klassisessa takissa on pisteenä i:n päälle hieno kaareva sauma.
Mahtavaa, että suomalainen vaatemerkki on päivitetty näin hienosti, valmiina myös kansainvälisille lavoille. Turolle tulee syksyn aikana oma uutta konseptia vastaava myymälä Helsingin keskustaan ja myös Sokos-tavarataloihin tulee aivan uudet shopit. Tuolloin aukeaa myös merkin oma verkkokauppa.