Onko parempi vedota alkoholismiin kuin kertoa olevansa raskaana

Olen vkloppuna menossa risteilylle isolla porukalla, jossa on mukana myös työkaverini. En missään nimessä haluaisi, että töissä alkaa kiertää huhua/tietoa siitä, että olen raskaana. En tunne tuota työkaveriani niin hyvin, että osaisin tässä asiassa satavarmana luottaa hänelle ja toisaalta suurempana pointtinani on se, että inhoan itse tätä salailua ja siksi en haluais saattaa häntä tilanteeseen, jossa hän tietää jotain, joka taatusti kiinnostaa muita työkavereitamme mutta jota hän ei kuitenkaan saisi kertoa. Tarviisi siis miettiä strategia reissulle, koska faktahan on, että laivalla juodaan. Ja minä en ole tunnettu kuppiin sylkemisestä.  Tässä kolmentyyppistä lähestymistapaa, joita mieleni on kehitellyt:

1. En juo, koska

  • olen ottanut meripahoinvointilääkkeen eikä sen kanssa saa juoda alkoholia. Mutta entä jos raskaus/meripahoinvointi iskee kuitenkin ja oksennan (ja olen oikeasti tosi herkkä meripahoinvoinnille. Ja raskauspahoinvointikin taitaa olla ihan nurkan takana). Lääkettähän en voi oikeasti ottaa, koska sitä ei nyt oikein raskaanaoleville suositella (tai jotkut lääkärit suosittelee, mutta useat eivät ja haluan ottaa varman päälle).
  • mulla on tulehdus hampaassa tai alapäässä ja syön antibioottia, joka on antabusta. Menee jo aika pahasti valehtelun puolelle…
  • olen alkanut huolestua alkoholin käytöstäni: viime kesänä loukkasin örvelökännissä jalkani tässä samaisessa porukassa ja viime pikkujouluissakin tuli ylilyönti. Isäni on alkoholisti (tämäkin totta), joten sikälikin tämä aspekti huolettaa minua. Tässä tarinassa olisi jo sentään totta toinen puoli, en ole pikkujoulujen jälkeen juonut kuin muutaman siiderin silloin tällöin.

2. ”mukajuon”, eli näyttelen juovani:

  • koska porukka juuri kehotti, että kannattaa ottaa menomatkalle opm, koska laivalta ei saa ostaa taxfreesta, voisi mukaan ottaa muutaman alkoholittoman siiderin tms, tarpeen vaatiessa siirtää sisällön holillisiin pulloihin.
  • baareissa tilailla holitonta siideriä, lonkeroa, viiniä ja spriteä drinkkilasista
  • mutta entä seisova pöytä? vettä ja omppumehua valkkarilasiin? ”en juo viiniä seisovassa pöydässä koska aina kun olen juonut, olen päätynyt lopulta sellaiseen kuntoon että oksenna” (pitää aika pitkälti paikkansa)? pari holitonta juomaa tiskiltä?
  • Kuvittelisin, että riittäisi että ihmiset kerran pari näkisivät minun juovan alkuillasta ja sen jälkeen asiaan ei kiinnitetä huomiota.

3. Moi, olen Tindeka ja olen raskaana. Älkää kertoko kenellekään!

Kolmosta lukuunottamatta näissä vaihtoehdoissa on ongelmana, että jos ei menekään läpi niin työkaveri voi hyvinkin alkaa spekuloida töissä. Onhan tällainen arvoitus kiehtova ja minä epärehellisenä en ansaitse sääliä, eli sitä että asioistani ei kerrottaisi muille. Ja harkitsenko oikeasti, että tunnustautuisin alkoholistiksi sen sijaan että kertoisin olevani raskaana. Woi luoja….

 

Suhteet Oma elämä

Kun normivaatteet kiristää

Kerrotaanpas nyt tästäkin, vaikka onkin venähtänyt väsyssä ja muiden uutisten kertomisen varjossa näin pitkälle: Mä tein viime viikonloppuna jotain hurjaa: kävin H&M:n mammaosastolla. Kaikki omat vaatteet kun oli jo viikon verran kiristänyt ihan liiaksi. Ostin legginsit ja muutamat pikkupöksyt. Housut kun tuntui vielä vähän liian mammalta (ja käytän kyllä muutenkin tosi vähän housuja ihmisten ilmoilla liikkuessani) ja mitään kivoja hameita ei näkynyt. Legginsit onkin olleet jo käytössä, joskaan eivät oikein sovi mun ruumiinrakenteelle: isoinkin koko on vähän siinä ja siinä ja levennyssaumat painaa tosi ikävästi.

Kävin vkloppuna myös Nanson myymälässä ja sieltä löytyi pari aivan ihanaa hametta, joissa ei ole kiristävää vyötäröä:

nanso_vera.png

Nanson Vera-hame, kuva ja tietoa täältä.

 

nanso_kukka.png

Nanson Kukka-hame, kuva ja tietoa täältä.

Varsinkin tuon Kukka-hameen arvelisin sopivan päälle vielä hyvän aikaa :). Sitä olen jo käyttänytkin ja tuntuu aivan ihanaiselta, suosittelen!

Muoti Oma elämä Trendit