Writer’s Cut: Botox ja Viagra
Rönsyssä alkaa nyt uusi Writer’s Cut -sarja, joka perustuu siihen, että kaikki mahtava, ylivertainen ajatteluni ei ikinä mahdu lehteen ja saa ansaitsemaansa julkisuutta. Editorit ovat sitä mieltä, että jutussa ei saa kirjoittaa aiheen vierestä eikä merkkejä saa olla liikaa. Tässä on jutustani pois leikkaantunut darling, jota en tapa vaan siirrän nettiin, hähää! Se oli se kauneusjuttu, ja mua kiehtoo tämä Botox. Tai ylipäänsä lääkkeet, joilla on maailmanlaajuinen brändi.
—
Botox muistuttaa monin tavoin Viagraa. Ne ovat molemmat maailmanlaajuisesti todella tunnettuja niidenkin keskuudessa, jotka eivät niitä käytä. Molempien käyttöön liittyy pelkoja sukupuoleen liittyvien kulttuuristen odotusten pettämisestä. Monet haluavat käyttää niitä ennaltaehkäisevästi. Molempia salaillaan ja peitellään, tai sitten suurieleisesti ”tunnustetaan” niiden käyttö tai niihin ”turvautuminen”. Molemmat ovat lyhytvaikutteisia, väliaikaisia helpotuksia, mutta verrattain helppoja ja huomaamattomia. Teinit kikattavat kun ne mainitaan.
Botoxia myytiin maailmassa viime vuonna 1,1 miljardilla eurolla, Viagraa 1,45 miljardilla. (Aspirinia 418 miljoonalla. )
Ja kun kirjoittaa nettihakukoneeseen buy Botox tai buy Viagra, päätyy hyvin epämääräisille sivuille. Onkin vain ajan kysymys, milloin sähköpostispämmeihin ilmaantuu Viagran, Prozacin ja Cialisin rinnalle myös Botox. Vielä ei Viestintävirastossa ole Botox-spämmiä havaittu.
—
Editor’s Cut ilmestyy seuraavassa Imagessa.