The (Un)happines project

EDIT: Tämä on vanha, mutta oli jostain syystä plompsahtanut piiloon, joten julkaisun uudestaan (ja tuli taas ajankohtaiseksi tuumata näitä, kun ajaa kajautin toissa yönä liki +30 km/h valvontakameraan. Harmitti. Ja harmittaa varmaan vielä enemmän, kun kuitti saapuu).

                                                                                            * * *

Tiedättekö ne hetket, kun tuntuu siltä että Universumi v***uilee ihan huolella? En tarkoita nyt oikeita ongelmia ja suruja, vaan sellaista pientä kiusaa, joka harmittaa aivan helvetisti, mutta ei nyt kuitenkaan loppujen lopuksi ole niin vakavaa. Tämä viikko on ollut sellainen. Kaikki mihin kosken, tuntuu hajoavan palasiksi (ja tämä ei siis ole valitettavsti metafora tässä kohtaa) ja Deezerin flowkin soittaa pelkkää paskaa. Aika paljon mä kestän, mutta en Tommi Läntistä mun soittolistalla. Lisäksi tuo loppumaton kylmyys vituttaa. Anteeksi. Kun tänään (myöhässä) himaan tullessani totesin, että jaahas, treenit oli sitten siinä, päätin tarttua härkää sarvista (tämä taas on metafora) ja kumota viikkoa hallitsevan pahan karman listaamalla asiota, jotka ovat menneet kuitenkin ihan ok. Koska jumppa oli menetetty, arvelin, jotta voisin ottaa vähän viiniä. Joten ne hyvät asiat;

  1. Viiniä oli ja on jopa vielä toiseen (ja kolmanteenkin lasilliseen).
     
  2. Olen päässyt tällä viikolla jo kaksi kertaa treenaamaan, ja sekä ma että ti meni molemmat aika hyvin. Ei tullut PR:iä, mutta tuli hiki. Ja jalka kesti hypätä boxille. Ensimmäisiä kertoja viiteen kuukauteen.
     
  3. Sain myytyä yhdet itselleni liian isot kengät ja sain niistä ihan hyvän hinnan (ja muistin jopa viedä ne tänään postiin).
     
  4. Maanantaina oli liksapäivä ja saan kuin saankin maksettua tämän kuun luottokorttilaskuni ilman että kosken säästöihini. Ja pari sataa jää vielä ylikin. Tai no, riippuu tämän loppukuun ostoista, mutta toivoa on.
     
  5. Saatiin ihan super-ihana uusi vuokralainen meidän toiseen vuokrakämppään.
     
  6. Timberlandit ei olleetkaan liukkaat, vaikka tuo keli on ihan kuolema. Olen jostain syystä olettanut, että olisivat ja jemmannut niitä koko talven. Ihan turhaa näköjään. No, hyvä tässä vaiheessa huomata.
     
  7. Söin eilen kevään ensimmäiset parsat ja oli aivan_sairaan_hyvää. Niillä tullaan elämään seuraava kuukausi.

    yGfwWH5DTA2CbxYslHRF%w

  8. Saatiin Norwegianin alesta pisteillä Tukholman lennot heinäkuulle . Lomaa ei ole ennen kuin syksyllä, joten parin päivän setti tulee tarpeeseen tuossa kohtaa.
     
  9. Vanhempi koirista jaksoi tänään pidemmän lenkin. Ja on muutenkin ollut tällä viikolla viikolla vähän pirteämpi.
    dzXVbpSOSfGJuxENYHpCJg
     
  10. Koska oli pakko saada kymmenen täyteen, ajattelin käyttää tässä Happines Projectista varastamaani ideaa; pidä yksi hylly tyhjänä (kaapissa siis, ei metafora tämä tässä kohtaa. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan). No, nyt kun meillä on vähän enemmän tilaa, olen oikeasti käyttänyt tätä ja koska olen vähän neuroottinen tavaran (tai oikeastaan tavarattomuuden) kanssa, tuo tyhjä hylly kieltämättä omituista, perverssiä tyydytystä.
    No, menin tänään sitten hakemaan sitä tyydytystä ja onnenhyrskäystä;

    fullsizeoutput_1141

    Mun Onnellisuus -hyllylle oli ilmestynyt kalsarit. Ja pallo. Se siitä sitten. No, oikeasti nauratti :). Eli viikkohan on ollutkin ihan hyvä. Tai sitten se on vaan tämä viini.

Puheenaiheet Ajattelin tänään

Koti sellaisena kun se on

Aika monessa blogissa tämä on jo kiertänyt parin viime viikon aikana, joten sopuloin ja kannan korteni kekoon. Kuvat on napsittu eilen duunin jälkeen, paitsi yksi, jonka otin vasta illalla, koska valtavan hieno valo. 

Meillä on siis käytännössä aina melko siistiä. Olen todella tarkka tavaroiden suhteen, tai siis sen suhteen, että jos niille ei ole tarkoitusta, niitä ei ole, joten tämä helpottaa asiaa. Lisäksi muutama vuosi samalla kokoonpanolla (minä, mies ja koirat) liki puolet pienemmässä asunnossa asuneena opetti aikamoista itsekuria järjestyksen pitämisesta, joten ne tavara_laitetaan_paikoilleen. Kuvia ottaessani huomasin kuitenkin, että minulla on selkeästi kaksi heikkoa kohtaa tässä järjestyksen pitämisessä; eteinen ja makuuhuone. Ja se käy aika selkeästi kuvista ilmi. Ja myös jääkaappi on oikeasti aika inha.

Mutta asiaan:

Olohuoneen nurkkaus on Sallin lempimesta. Jopa sen verran, jotta jos joku tuohon erehtyy istahtamaan, kiilaa neiti istujan aika nopeasti sivummalle.

fullsizeoutput_12c5.jpeg

 

Ihana 20 vuotta vanha keittiömme. Valitettavasti asuntoa ostettaessa ei ollut rahaa keittiöremppaan, joten noilla nyt mennään vielä hetki. Välitilan kaakelit olivat alunpitäen vaaleansiniharmaata ruudukkoa, mutta ne oli pakko vetää piiloon. Puisen tason maalaus on vielä vaiheessa. Maali on hankittu. Vuosi sitten.

fullsizeoutput_12c6.jpeg

 

fullsizeoutput_12c7.jpeg

 

Makuuhuone on meillä selkeästi se heikoin lenkki. Sänky jää aina petaamatta. Päiväpeittoa ei edes ole, mutta peitotkin asetellaan vain jos muistetaan. Ja yleensä muistetaan vain silloin, kun joku on tulossa kylään. Lakanat ja peitot ovat irrallaan, koska en osaa päättää, onko vielä liian kuuma peitolle vai ei.fullsizeoutput_12c8.jpeg

 

Olohuone näyttää siltä miltä aina. Illalla lattialla lojuu tosin yleensä luita ja kongit (kuullostaa äkkiseltään semi-kinkyltä iltaharrastukselta, mutta tarkoitan tässä kohtaa niitä koirien purujuttuja).  Tuo Aalto-vati vähän hakee paikkaansa, enkä ole kovin mieltynyt siihen tuossa(kaan), mutta se on niin samperin iso, että ei mahdu edes kaappiin.

fullsizeoutput_12c9.jpeg

 

ys1yfjbdqbevvkbdt9ueiw.jpg

 

Parvekkeella on kuumuuteen kuollut kuusi, jota en jaksa viedä pois, koska siitä varisee niin hemmetikseen neulasia. Ehkä viskaan sen joku ilta pimeän turvin tuosta laidan yli. Onneksi en muuten saanut aikaiseksi ostettua tuonne mitään muita kasveja, koska tämä kesä olisi kyllä tappanut ne kaikki. Parveke on etelä-länsisuuntaan, joten arvannette varmaan, kuinka kuumaa siellä on ollut.

hy6bufcwq2wxr6lldgyhhq.jpg

 

Työhuoneesta löytyikin sitten kasoja. Mutta noille on hyvä selitys; mies häippäsi tänään pariksi viikoksi kasoineen lappiin, joten asia hoitui sillä. 

fullsizeoutput_12ce.jpeg

 

fullsizeoutput_12cd.jpeg

 

Eteinen on sitten se toinen makkarin lisäksi, jossa ote vähän lipsuu. En tiedä mikä siinä on, mutta minulle on ihan tekemätön paikka nostaa kengät tuonne naulakon alle. Ja kuten huomaatte, myös irronneen pohjallisen takaisin laittaminen voi kestää. Konut olivat käytössä viimeksi tiistaina.fullsizeoutput_12cb.jpeg

 

fullsizeoutput_12cc.jpeg

 

Nämä jääkaappikuvat on jotenkin vähän ällöttäviä, olin jo poistamassa niitä, mutta menköön nyt. Meillä kauppapäivä on perjantai ja kuvat on otettu torstaina, joten se selittää, miksi tuo vihanneslaari on vähän köyhä. Yksinäinen muna on lasissa siksi, että se hajosi, kun runttasin MunaEggspressiltä hakemani satsin tuonne alahyllylle. Söin sen treenien jälkeen pois. Pakko muuten pestä tuo jääkaappi viikonloppuna, on sen verran saastainen. Yök.

fullsizeoutput_12d1.jpeg

fullsizeoutput_12d3.jpeg

fullsizeoutput_12d4.jpeg

 

No sitten se valo. #nofilterfullsizeoutput_12d5.jpeg

 

Ja lopuksi vielä ote treasure mapilta, kun alkoi oikeasti inhottamaan nuo jääkaappikuvat; haluaisin siis, että meidän jääkaappi näyttäisi tältä. Nyt ainoa yhteinen nimittäjä taitaa olla tuo Sriracha -kastikepullo. Ja sekin on väärällä hyllyllä.

Tips on how to perfectly organize your kitchen refrigerator - including what storage containers to buy, a checklist, and information on how long to store things in the fridge! #diyorganization #Refrigerators

 

Koti Sisustus