Sarjavinkki Yle Areenaan: Ennen kuolemaa

Itse en katso lineaaritelkkaria käytännössä ollenkaan ja suoratoistopalveluissa on aina sama ongelma; eihän täällä ole mitään katsottavaa. Ja sitten päätyy tuijottamaan mijoonatta kertaan Sinkkuelämää tai Gossip Girliä. Ei sillä, että noissa edelleenkään mitään vikaa olisi, mutta silti. 

Siksi rakastankin sitä, että joku vinkkaa tarjolla olevista hyvistä sarjoista. Säästyy itseltä se etsimisen vaiva.

Joten laitan hyvän kiertämään;

Yle Areenasta löytyy aivan helmi ruotsalainen trilleri, Ennen kuolemaa ja mikä tärkeintä, kaikki jaksot saatavilla. Sarja taitaa tulla myös ihan kanavan puoleltakin, mutta Areenan kautta voi ottaa kunnon maratoonin ja valvoa vaikka yön tai kaksi läpeensä, kuten minä olen tehnyt. Mutta sarja on erinomainen, jopa ehkä parempi kuin Silta, joka sekin oli aivan loistava. 

Toinen sarja. jota Areenasta suosittelen on Handmade’s Tale. Tämä toki palkittuna tuotantona aika monella varmaan onkin katsottavien listalla. Näitä jaksoja ei vaan vielä ole Areenassa kuin kolme, joten joutuu odottelemaan vähän enemmän (mistä en siis itse yhtään pidä). Mutta jos heinäkuussa on loma, niin tästä tekemistä heinäkuun öiksi. Tämän sarjan kohdalla viihdyke-sanan käyttö tuntuu hieman groteskilta. Sen verta kammottavaa katsottavaa tuo oikeasti on.

Kulttuuri Suosittelen

Shop your style – Lidlistä

Olen nykyään vähän huono shoppailemaan ja en oikein jaksa hiippailla kaupoissa, ellei sitten ole joku hyvin yksilöity tarve. Tällöinkin yleensä teen niin, että selvitän mistä artikkelin saa edukkaimmin ja teen täsmäiskun kyseiseen putiikkiin. Mutta aika harvoin näitä tarpeita on. Koitin tuossa tiistaina motivoida itseäni Stockan aleissa, kun ennen kiropraktikkoa oli vähän joutoaikaa, mutta vaikka tavaraa oli todella hyvin ja aleprossatkin melko kelvolliset, niin nada. Ei sitten mitään, alkoi vaan kiukuttaa. 

Mutta onpa yksi paikka (Roguen verkkokaupan lisäksi) joka ostokiimani saa heräämään. Lidl. Kävin tuossa illansuussa hakemassa droppeja ikävästi äityneeseen penikkaan ja pistäydyin samalla naapuri Lidilissä, itseasiassa jäätelö mielessä, tai näin luulin. 

Ja siellähän ne, täydelliset shortsit, kiljuivat mun nimeä, kahdessa eri värissä. Olen siis ihan oikeasti etsinyt tuommoisia, kenttä -ja terassikelpoisia pöksyjä, koska edelliset alkavat olla niin auringonpolttamat, että kovin siisteiksi niitä ei voi enää kutsua. Aikaisemmat hovihankkijani Peak ja Henri Lloyd myivät molemmat ei oota haluamassani värissä tämän kauden, enkä ole oikein missään törmännyt etsimääni malliin. Kunnes nyt. Ja mihin hintaan: 7,90€! Vertailun vuoksi; Peakilla oli vastaavat hintaan 79€. Mutta thank God, vain lilana, koska muuten olisin ne kyllä varmaan shortsien tuskisssani tiistaina kuitannut. Ja nyt olisi sitten harmittanut.

fullsizeoutput_1265.jpeg

Näppituntumalta vaikuttavat ihan kelpo hankinnalta; 100% puuvillaa ja muutenkin hommat kohdillaan. Ja eipä nuo ensimmäiset hankinnat Lidlin mallistosta ole. Viime talvena Heidi Klumin innoittamana hankin parit pöksyt sekä biletopin (ehkä kaksi, en ole ihan varma), lisäksi uuden lentomekon, leggarit (voi kyllä) sekä aivan helmet kollarishortisit, koska niissä on taskut!!! Ne (taskut) ei meinaan ole itsestäänselvyys naisten kollegehousuissa. Abercombilta voi joskus onnistua saamaan, mutta noin pääsääntöisesti ei ole. Taskuja siis. Ja se on valtava puute, kun lähtee iltapissattamaan koiria ja avaimet pitäisi saada johonkin. Tai kädet.

fullsizeoutput_1261.jpeg

Mutta sitä mä mietin, että miksi se tuntuu inan nololta ostaa kledjuja tuolta? Vaikka ne oikeasti on hinta-laatusuhteeltaan hyvää tavaraa ja vieläpä ihan ok näköisiä, niin silti. Kyse ei nyt ole hinnasta, vaan jostain muusta, jota en nyt ihan suoraan pysty selittämään. Olenko mä ihan yksin tämän ongelmani kanssa?

fullsizeoutput_1266.jpeg

Päällä kuvia ei nyt ole, koska ostin tänään myös jäätävän hienon Fiskarsin puutarhaletkun ja olen riehunut sen kanssa ympäri taloyhtiön pihamaata, enkä halua ahtautua noihin niiden hikien jälkeen.

Muoti Ajattelin tänään Ostokset Päivän tyyli