Digilöytö -Paperless Post

Viimeisimpään digilöytööni törmäsin Jenkkilän toukokuun Ellessä, jossa esiteltiin uusi digi-ihanuus nimeltä Paperless Post. Sivuston kautta on mahdollista lähettää kutsuja, kiitoskortteja ja muistamisia niin sähköisessä kuin paperisessakin muodossa. Siis sähköisen kortin voi lähettää sivuston kautta kirjekuoressa kustomoidun leiman kera vastaanottajan sähköpostiin. Sama onnistuu myös digislangin mukaan snail-mailina eli postitse paperiversiona. Ihastelin sivu sivulta graafikoiden kädenjälkiä ja uskomattoman kauniita kutsukortteja sekä kirjekuoria. Onhan e-vitet trendikkäitä, ympäristöystävällisiä ja niin tätä digitaalista aikakautta, mutta ajattelin jakaa sivuston kanssanne jo ihan vain kauniiden grafiikoiden vuoksi.

Näyttökuva 2013-06-08 kohteessa 16.28.55.png

 

Näyttökuva 2013-06-08 kohteessa 16.28.28.png

Näyttökuva 2013-06-08 kohteessa 16.28.35.png

 

nayttokuva_2013-06-08_kohteessa_16.31.38.png

 

nayttokuva_2013-06-08_kohteessa_16.32.23.png

Sivustolta löytyy kortteja joka lähtöön eri kategorioiden alta ja valitun kortin fonttia sekä sisältöä pystyy muokkailemaan mieleisekseen. Jo pelkkien fonttien ihasteluun vierähti tovi ja tosipaikan tullessa iskisi takuuvarmasti valinnan vaikeus. Myös kirjekuoren kuosia pystyy muokkaamaan kutsuun sopivaksi. Jos haluat käydä kurkkaamassa lisää grafiikoita tai suunnittelemaan ajan kuluksi oman kutsusi, niin sivut löytyvät osoitteesta: http://www.paperlesspost.com/.

sam_3217_1.jpg

Kaiken tämän takana on 29-vuotias Alexa Hirschfeld, joka perusti veljensä kanssa Paperless Post -yrityksen vain 23-vuotiaana. Ajatus firman perustamiseen lähti Alexan veljen synttärikutsujen lähettämisestä ja tähän päivään mennessä sivuston kautta on lähetetty yli 85 miljoonaa kutsua. Yritys on onnistunut kerryttämään 12,3 miljoonaa dollaria pääomaa ja työllistää tällä hetkellä 55 työntekijää. Erityinen hatunnosto siitä, että start-up:n kasvu on tapahtunut taloudellisesti haastavana aikana.

Ellen haastattelusta selviää myös Alexan ohje henkilökohtaiseen menestykseen miehisessä bisnesmaailmassa:

”Natural sensibility: Sticking to what’s classic and sophisticated, then subtly showcasing your personality through whimsical, irrelevant details”

Täällä tyydytään vielä etanapostiin sillä olemme juuri lähdössä syömään aamupalaa ja kirjoittelemaan postikortteja kahvilaan. Vielä kun ne muistaisi lähettääkin eikä pudottaa vasta Suomessa postilaatikkoon.

Aurinkoista sunnuntaita!

-Sara

muoti ostokset suosittelen diy
Kommentointi suljettu väliaikaisesti.