Oman elänsä supermalli?

omanelamansa.jpg

Lupasin aiemmin kirjoittaa Seppälän mainoksista. Aikanaan tuli kampanja ”Oman elämänsä supermalli”, jolloin ketju antoi mielikuvan siitä, että kuka tahansa kelpaa ketjun kasvoksi vaatteita mainostamaan. Itse toki olisin toivonut pyöreämpiäkin tyyppejä mainokseen, mutta teksti mallin taustasta toi tavallisuutta peliin.

jani.jpg

On jotenkin vaikea uskoa, että mallihalukkaat, olisivat maasta kesken loppuneet. Sillä pian mainoksissa esiintyi ”Oman elämänsä supermalli” Chisu.  Myös Jani Toivola ja Nazima Razmyar eksyivät Seppälän mainoksiin. Nyt tosin Oman elämänsä supermalli luki pienellä präntillä ja isommalla Luota itseesi. Vaaliehdokkaiden esiintymisestä nousi kohu, ainakin Uuden Suomen mukaan. PMMP:täkin oli kysytty Seppälän mainoksiin, mutta he olivatkin kieltäytyneet. 

– En halua jeesustella et olen tuolla jossain hamppuvaatteissa, kun en ole, mutta on kuitenkin eri asia ostaa se vaate kuin vieläpä mennä mainostamaan sitä. Aidosti sanottuna vituttaa se kampanja, että on niin sanottuja siistejä tyyppejä ja ”Luota itseesi”, mutta sillä myydään kertakäyttövaatetta, jotka tehdään paskoissa olosuhteissa, Vesala perustelee.

sara.jpg

Nyt Seppälän mainoskasvona on julkkis-kokki Sara La Fountain. No, ei onneksi Sikke Sumari tai Vappu Pimiä.

Miksi joku julkkis, jonka elämä näyttää kiiltokuvamaiselta sanoo minulle Luota Itseesi? Miksi minä häntä uskoisin? Miten hän on oman elämänsä supermalli? 

Itse haluaisin takaisin ne ns. normalit ihmiset mainoskasvoiksi. Jos se Kokkolalainen Reetta M. on päässyt Seppälän supermalliksi päiväksi, niin kai minäkin sitten luottaisin itseeni. 

Kuvat: Visuaalinen markkinointi, Colour Me, Seppälä

puheenaiheet ajattelin-tanaan