Olen liian vanha tähän

Tämän viikon ”minä olen oikeasti liian vanha tänne” -hetki oli keskiviikkona. Leffailta ystävän kanssa, joka on ollut kesätöiden vankina yhtä tiukasti kuin minä. Pieni paussi oli kyllä paikallaan.

Mutta..

Step Up: All In 3D. Katsojien keski-ikä: 15. Henkinen ikä ailahteleva.

Tädit meni vähän katsomaan liikkuvaa kuvaa ja nurjuttamaan, että ”ikävää kun se on 3D, tulee niin sekava olo”. Vanhat aivosolut värisevät järkytyksestä.

Eikä vanha pää kestänyt kyllä etenkään silloin, kun ennen leffan alkua alkoi pyöriä surullinen traileri Madagaskarin pingviinielokuvasta ja jokainen räkänokka yleisössä röhötti niille kaikille ala-arvoisille heitoille, joita ne suomeksi laimeasti dupatut elikot laukoivat.

Ne pingviinit ovat yksi maailman raiskatuimmista ideoista. Itkettää. Ne menevät jopa Shrekin edelle. Joskus on vain aika lopettaa.

Ja kun kerrankin sai lähteä ulos – ps. värjäsin lilan latvani aikuisenruskeaksi – yritin parhaani mukaan ensinnäkin harjata tukkaani ja laittaa päälle muuta kuin työvaatteet ja otin innoissani vessaselfien (hyväjumalamuttaonneksikuvassaeinäysedelfiinilaattakuvio). Tämä tapahtuu noin kerran neljässä kuukaudessa. Erikoisherkkua sellainen kaakellin esittely.

img_1640.jpg

Totuus kuitenkin on, että jos kerran on jo yli-ikäinen jopa Step Up -spektaakkeliin, ei enää pian pieni meikki kyllä peitä yhtään mitään ja vanhuus tulla rupsuttaa niin lujaa, että itkettää.

Joten ystävääni lainaten: ”Sillä mennään mitä on annettu”. Tai jotain.

img_1649.jpg

Sexy gurlz.

Ja koska täteily tämän elokuvan parissa ei ollut tarpeeksi, aiomme myös mennä hieromaan vähän lisää suolaa haavoihin ja katsomaan One Direction -elokuvan. En tiedä kannattaako sitä kailottaa ääneen, enkä oikeasti osaa nyt edes nimetä yhtään biisiä. Mutta voi miten herttaisia poikia siinä trailerisa oli!

En häpeä mitään.

Ja muuten, loppuillasta paheksuimme liian lyhyitä shortseja kylmänä iltana.

Täydellistä. Huippu ilta.

Nähkääpä ihmiset välillä niitä ystäviänne. Se olkoon illan suositus.

Moro taas!

– Jenni H.

Suhteet Ystävät ja perhe Leffat ja sarjat Höpsöä

Aina iloinen naama

Sunnuntai. Ei mainittavaa aivotoimintaa. Virallinen ”en halua nähdä ihmisiä” -päivä.

Siis, koirakuvat esille!

Muistatteko mahdollisesti (hahahaha, puhun aina kuin täällä kävisi miljoona ihmistä, vaikka en ikinä/vieläkään ota selvää lukeeko tätä kukaan) tämän uneliaan jääkarhunpoikasen?

10311105_577343775713502_997329008_n.jpg

Onni, ystäväni untuvainen pureskelukone, jota menin pitkästä aikaa paijaamaan ja hoitamaan eilen suoraan töiden jälkeen kun omistajat lähtivät juhlimaan toiseen kaupunkiin.

Ja sehän oli kuin olikin kasvanut siitä tohvelikoosta ylitse ja näytti jo ihan oikealta eläimeltä! Kas vain.

img_1601.jpg

Koiranhoito, mikä ihana tekosyy kieltäytyä perseenpuuduttavasta puistoryypiskelystä, joka ei yleensäkään kuulu suosikkeihini, koska puheliaiden työpäivien jälkeen haluan usein muutenkin vetää ihmiskontaktit ihan minimiin. Mitä vähemmän yritystä, sen parempi.

Ja sitten lauantai-iltani koostuikin uuden naapuruston haistelusta (hekoheko, koska koira nuuskii maata..), loppumattomista heitä-pallo-hae-pallo-ymmärräthän-eläin-että-pallosta-täytyy-päästää-irti-että-sen-voi-heittää-uudelleen -leikeistä ja rapsuttamisesta.

img_1581.jpg

img_1627.jpg

Ja, öö.. asukuva? Converset ja mustat legginsit. Tajusin, ettei minulla oikeastaan ole vaatteita. Muuta kuin legginsejä töitä varten. Ja sitten käytän niitä koko ajan muutenkin. Olen nuhjuuden ja yrittämättömyyden perikuva.

Joka tapauksessa, lauantai oli juuri sopiva kaikin puolin. Eikä eilinen myöskään lieventävnyt koirakuumettani yhtään, huolimatta siitä, että Onnin mielestä sormet menevät yhä purulelun kanssa iloisesti sekaisin.

img_1572.jpg

img_1635.jpg

Mutta ei mikään noin söpö saa pysyvää tuhoa aikaan.

Lause toimii koiranpentujen, ei pytoneiden kanssa.

img_1616.jpg

Ja voin samaistua kyltymättömään pizzanhimoon, joka Onnia villitsi. Puhumattakaan mansikanhimosta. Mutta miksi se himoitsi mansikoita? Saako koira edes syödä mansikoita? En uskaltanut antaa maistiaista, koska pelkäsin, että mansikassa on jotain mansikkahappoa joka muuttuu dynamiitiksi koiran elimistössä.

Ei sitä koskaan tiedä.

img_1625.jpg

Ah, letkeä otus.

Ja tietäkäähän ihmiset, että Onnilla on – yhäkin – oma Instagram: @happyonni. Linssilude. Piristävä linssilude. Aina iloinen naama.

Näin. Vajotkaa söpöihin koirakuviin. Vaadin, että ette heilauta eväänne tänä sunnuntaina. Ei aina tarvitse yrittää niin kovasti. Aivojen pitää tylsistyä välillä.

Letkeää sunnuntaita kamut. Palaillaan.

– Jenni H.

Ps. Onnin pörröisiä pentukuvia löytyy lisää myös tästä postauksesta.

Hyvinvointi Hyvä olo Mieli Höpsöä