Rekrytoijan pakkomielteinen viestittely

did_you_get.gif

Kävin kuukausi sitten työhaastattelussa. Hain karaokejuontajan paikkaa.

Haastattelussa oli kaksi tyyppiä; olin jutellut aikaisemmin puhelimen välityksellä vain toisen kanssa, jolla oli puhelinnumeroni jne. Laitoin yhteystietoni myös tämän sähköpostiin. Toisen kanssa en ollut siis jutellut aikaisemmin laisinkaan; aika hiljainen tuo oli myös silloin haastattelun aikana.

No, meni ehkä muutama päivä, niin puhelimeeni saapui jostakin tuntemattomasta numerosta viesti, jossa luki että olen kaunis yms. yms. Oli tästä numerosta yritetty soittaakin mutta en onnekseni ollut herännyt tähän yölliseen puhelinralliin. Vähän ajan päästä kuitenkin tajusin, että se oli se toinen jannu, joka ei oikeastaan sanonut mitään koko työhaastattelun aikana.

En vastannut.

Joku toinen päivä samainen kaveri yritti soittaa uudestaan. Vastasin, jolloin sain vain luurin korvaani. Mutta viesittely jatkui. Näihin viesteihin en ole vastannut kertaakaan.

Olin unohtanut jo koko jutun, kun tänään tuli samanlainen viesti, kuin kaikki aikaisemmatkin eli mitä kuuluu. Enää en haaveile kyseisestä työpaikasta, koska luultavasti se on mennyt jo sivu suun, koska en ole kiinnostunut deittailemaan tätä toista rekrytoijaa.

Muutenkaan tuollainen toiminta ei kuulosta kovin normaalilta. Jos viesteihin ei vastausta kuuluu, luultavasti toita osapuolta ei yksinkertaisesti vain kiinnosta vastata niihin. Tämän tajuaa jo maalaisjärjellä (paitsi pakkomielteiset ihmiset ovat asia erikseen).

Mietinkin, että mistäköhän se toinen kaveri on saanut mun puhelinnumeron. Muuta järkevää selitystä en löydä kuin sen, että tämä toinen rekrytoija on antanut sen hänelle (mutta toivottavasti vain karaoketöiden merkeissä). Voihan se kyllä olla niinkin, että kyseessä onkin joku paritusrinki, jota nämä sankarit pyörittävät mukamas-karaokefirmana. Jospa se karaoke onkin siinä pelkkää kulissia.

Suhteet Oma elämä Raha Ajattelin tänään

Ruokatottumusten puntaroiminen, ja resepti-idea Jyrki Sukulalta

caprese-food-salad-tomato-cheese-greens-cherry-ceramic-saucer-1024x1024.jpg

Olin tänään seminaarissa, jossa oli luennoimassa Jyrki Sukula. Luento oli osa erään hankkeen loppuseminaaria, jonka tavoitteena oli parantaa työmiesten ruokailutottumuksia. Menin siis paikalle, koska tein juttua kyseisestä aiheesta (toki aihe kiinnosti muutenkin). Sukulan luento pisti miettimään (tai no itse asiassa hänen ohjelmansa Sukulan suojatit , joka alkoi viime viikolla nelosella, teki sen ehkä jo), että mitä ruoka minulle merkitsee vai merkitseekö se ylipäätään yhtään mitään. En ole pahemmin koskaan miettinyt asiaa.

Sen voisin kuitenkin todeta, että nykyisin se merkitsee minulle enemmän kuin ennen (vaikka jo pikkulapsena keräilin erilaisia reseptejä erinäisiin reseptivihkoihin ja vaikka kotitalousnumeroni oli kympin luokkaa). Tosin ruokavalioni tällä hetkellä on aika kaavamaista, ja uusia reseptejä harvoin kokeilen. Mutta se mikä on muuttunut on se, että nykyisin itse teen ruokani; toisin sanoen en käytä ravintolapalveluita (kuten Mäkkäriä tms.), ja harvemmin syön valmisruokia. Valmisruuista olen melkein luopunut kokonaan (ellei niihin sitten lasketa esim. italianpata-aineksia tai hernekeittoa). Lähtökohtaisesti teen kuitenkin kaiken itse (kyllä: yksi viikko jopa aloin tekemään lehtitaikinaa, mutta hieman sovelsin ja helpotin ohjetta).

Silloin kun olin töissä, jossa oli tarkat taukoajat yms., söin miltei aina töissä valmisruokia. No, jossain vaiheessa aloin tekemään sapuskaa sinne myös itse, mutta aina ei vaan yksinkertaisesti jaksanut, jolloinka oli helpompaa lähteä ostamaan lähikaupasta päivän eväät. Niin säästi aikaa ja energiaa.

Etäopiskelijana kotona jäi enemmän aikaa miettiä sitä, mitä sitä suuhunsa pistää. Nyt kun olen taas työharjoittelussa, vaatii ruokailuni enemmän suunnittelua, koska liikun käytännössä toisella paikkakunnalla tms. Näin ollen myös tulee herkemmin turvauduttua valmissapuskoihin (bravuuri on tonnikalasalaatti; olisikohan ollut Atrian vai Saarioisten – ei pysty muistamaan).

Pisti siis miettimään, ja sain Sukulalta helpon reseptivinkin: caprese-salaatti. Koskaan en ollut kyseisestä salaatista kuullut (noita raaka-aineita olen kyllä käyttänyt jossain muussa ohjeessa tosin), ja koska olen muutenkin mozzarellan ja tomaatin ystävä, päätin kokeilla salaattia joskus sen helppouden ja yksinkertaisuuden takia.

Aloin myös miettimään, että miksi Sukula nosti salaatin esimerkiksi (liekö kuuntelin huonosti/keskittymiseni herpaantui), mutta pienellä googlettamisella oivalsin että luultavasti juuri sen yksinkertaisuuden, helppouden, nopeuden, terveellisyyden ja maukkauden takia. Peruspointti oli ehkä siinä, että salaatissa yhdistyvät kolme makua: hapan, karvas ja makea. (ellen muista aivan väärin). Perusmaut siis tukevat toisiaan…

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Terveys Ajattelin tänään