Puolivuotias

Eilen tuli kuluneeksi puoli vuotta Tyylitietotoimiston ensimmäisestä postauksesta! On ollut mukava huomata, että ihmiset ovat löytäneet tänne ja muutama vakkarilukijakin taitaa Tyylitietotoimistolla jo olla 🙂 Kiitos siis kaikille teille!

167.jpg

Nyt onkin oikea aika pienelle tilannekatsaukselle. Tyylitietotoimisto syntyi tilanteessa, jossa allekirjoittaneen muotiopinnot olivat tulleet päätökseensä, mutta tarve aiheesta kirjoittamiselle oli edelleen kova. Idea kypsyi pikkuhiljaa ja taustalla oli tietenkin toivo, että lukijatkin innostuisivat sivusta. Kuuden kuukauden aikana Tyylitietotoimisto onkin hakenut muotoaan ja pyrkinyt nostamaan esille ajankohtaisia ja mielenkiintoisia muotiuutisia ja -ilmiöitä. Näkemys on kuitenkin jossakin määrin subjektiivinen ja kirjoittajansa näköinen. Siksi pallo heitetäänkin nyt teille lukijoille.

Minkälaisista aiheista/asioista te haluatte jatkossa lukea? Mikä Tyylitietotoimistossa on hyvää ja mistä voisi luopua? Vai jatketaanko samalla kaavalla? Risujakin saa antaa, mikäli niille on tarvetta. Sana on nyt vapaa!

Tyylikkäin terveisin,

Laura P…

Kuva: Interview August 2012/Mikael Jansson. Lainattu täältä.

Muoti Ajattelin tänään Trendit

Talk of the Town

Tämän aamun kahvipöytäpuheissa on varmasti keskusteltu kahdesta asiasta: Madonnasta tai Spice Girlseistä. Hyvässä tapauksessa jopa molemmista. Tyylitietotoimisto voisi raportoida kummastakin aiheesta, mutta valitsee tällä kerralla vain toisen. Tänään täällä puhutaan -luonnollisesti- Spice Girlseistä.

2493069-olympics-closing-spice-girls-617-409.jpg

Nyt seuraa muutama henkilökohtainen paljastus. Tyylitietotoimistossa on aina tykätty Spaissareista! Joskus ihan avoimesti hehkuttaen ja toisinaan hieman salaa myhäillen. Suosikki-spaissari on aina ollut Posh ja onkin ilahduttavaa, että Rouva Beckhamin ura on jatkunut sittemmin menestyksekkäästi muodin puolella. Eilen Madonanna lopetettua oman esiintymisensä, pitikin pitää kiirettä kotiin, jotta toisen suosikin harvinaislaatuinen esiintyminen ei mene ohi. Show oli hyvä, kuinkas muutenkaan!

No sitten itse asiaan, eli niihin vaatteisiin! Victoria Beckham oli valinnut asukseen Giles Deaconin mittatilauspuvun. Televisiokuvista päätellen Victoria oli luottanut Spaissari-aikojensa luottoväriin mustaan, mutta tänään laulaja/suunnittelijan itsensä Twiittaama kuva paljasti mekon olleen väriltään vihertävän ruskea.

a0kxsmucmaauqsd.jpg

Myös muut Spaissarit kunnioittivat edelleen omia ’persoonallisuuksiaan’ ja heidän lavapukeutumisensa mukaili menneitä aikoja. Geri Halliwellin punaisen mekon Union Jack viittaukset palautivat mieleen SEN kuuluisan mekon, mikäli se oli joltain jo päässyt unohtumaan. Myös Melanie C toi omilla trendikkäillä wedge sneakers -kengillään asuunsa pienen Sporty elementin.

Victoria Beckhamin Spice Girls reunion ei ollut kuitenkaan naisen ainoa panostus mahtavaan päättäjäisseremoniaan. Brittiläistä muotiteollisuutta kunnioittavassa osiossa nähtiin nimittäin Beckhamin taidonnäyte muotisuunnittelijana, kun May Jagger valtasi lavan yhdessä muiden britti-huippumallien kanssa Victoria Beckhamin kultaisessa mekossa. Kaiken kaikkiaan mahtava show!

249602205712329.jpg

Loppuun vielä pieni Madonnan keikalla tehty huomio. Tyylitietotoimisto nimittäin bongasi yleisön joukosta muutamat Spaissari-Buffalot (käsi ylös kuka muistaa kyseiset kengät). Ensimmäinen reaktio oli tietenkin se, että vieläkö niitä ylipäänsä myydään! Näin jälkikäteen ajateltuna, ne taisivat kuitenkin olla illan ajankohtaisin kenkävalinta!

Kuvat: 1, 2 & 3.

 

 

Muoti Musiikki Uutiset ja yhteiskunta Trendit