Viikonlopun vikkelä vegecarbonara (g, ve)

Hyvää sunnuntaihuomenta!  

Päätin pitkästä aikaa jakaa teille vegereseptin! Hiljaisuus tällä saralla heijastelee täysin kiireistä elämäntilannettani. Sitä vastoin viime kesä ja alkusyksy olivat varsinaista uusien makuyhdistelmien ja ohjeiden kehittelyn kulta-aikaa. Uutta reseptiä pukkasi päivittäin, ja huvitin itseäni suunnittelemalla heti aamusta koko päivän menun.

Oli hauska huomata ihan konkreettisesti, kuinka luovuus kukki lomalla tai silloin, kun kalenteri huusi tyhjyyttään. Hektisen talven aikana kehitin kuitenkin pari helppoa, nopeaa ja arkista ateriaa. Ensin alkuun ajattelin, että en mä tällaisia räpellyksiä kehtaa blogissa julkaista, mutta tarkemmin ajateltuna olisin itse aloittelevana vegaanina kaivannut vinkkejä juurikin vaivattomiin ja vikkelästi valmistuviin jokapäiväisiin aterioihin enkä niinkään siihen, kuinka loihditaan upea vegaaninen menu.

Eli vegecarbonara, s’il vous plaît! Toivottavasti nimi ei johda liikaa harhaan, mutta jostakin syystä tämän ruuan makumaailma muistutti minua hieman pasta carbonarasta, ja niinpä nimesin reseptin tämän kaikille tutun italialaisherkun mukaan. Ainiin, pastaan viittaavasta nimestä huolimatta, teen kastikkeen kylkeen useimmiten riisiä, heheh.

 

P5050822.JPG

 

Vegecarbonara (g, ve)

Täysjyväriisiä tai –pastaa

Kaurakermaa

Soijakastiketta

Savupaprikajauhetta

Kylmäsavutofua

 

Lisukkeeksi: Parsakaalia ja pinaattia

 

Valmistus:

Keitä riisi tai pasta ja vähennä kypsymisajasta 2-4 minuuttia. Murusta tofu. Kun keittoaika on kulunut, lisää sekaan kaikki loput ainekset ja kuumenna ruoka. Parsakaali ja pinaatti maun mukaan raakoina tai al delte.

BON APP’ <3!

Bisous, Niina

 

***

Muut vegereseptit löydät täältä! / Find out my other vegan recipes here!

Facebook // Instagram @unepetitelife // Blogit.fi // Bloglovin’ // un***********@***il.com

***

 

Happy Sunday guys!

I wanted to share this super easy, simple, everyday vegan recipe with you. Hope you’ll like it!

 

Vegecarbonara (g, ve)

Whole grain rice or pasta

Cooking cream made of oats or soy

Soy sauce

Smoked paprika powder

Cold smoked tofu

 

Extracts: Broccoli and spinach

 

Preparation:

Cook rice or pasta and reduce the maturation time for 2-4 minutes. After the cooking time has passed, add all the remaining ingredients and heat a bit.

 

BON APP’ <3!

Bisous, Niina

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Liikunta Vastuullisuus

Viikonloppu: Lämpöennätys, despacito ja FoMO

18083529_10210918436335138_1922128070_o.jpg

18195261_10210970300951721_698628390_o.jpg

18235864_10210970300871719_726982419_o.jpg

 

Perjantai-ilta, kevään lämpimin päivä (19 astetta wohoo!!), aurinko paistaa, linnut laulaa, taitaa olla melkein kesä. Puistot täyttyvät pussikaljottelijoista ja piknik-koreista. Ravintoloiden ja kuppiloiden terasseille joutuu jonottamaan. Varmaan lenkki- ja luontopoluillakin on tavallista enemmän tallaajia. Ja mä kökin yksin himassa. Tai no meidän karvaturri seurana, mitä ei sovi yhtään vähätellä<3

Eilen koin pitkästä aikaa levottomuutta siitä, että hitto, missaanko nyt jotain eli enkuksi FoMO eli Fear of Missing Out. Teininä kärsin FoMOsta harva se päivä, mutta nyt 20+ -vuotiaana mieli on onneksi useimmiten vähän seesteisempi ja tyynempi.

Toisaalta kaupungin valot huusivat, mutta toisaalta takana oli huonosti nukuttu yö ja pitkä työpäivä, johon kuului paljon reissaamista. Onneksi aamu oli ollut hyvinkin despacito eli sain nauttia aamukahvin ja aamupalan rauhakseen pitkällä kaavalla ja tehdä etätöitä.

Päätin ensin syödä ja sitten miettiä illan ohjelmaa, koska ajatus juoksee tunnetusti kirkkaammin, kun ei ole nälissään. Riisin kiehuessa aloin luonnostella muutamaa blogikirjoitusta, ja sille tielle jäin aika pitkäksi aikaa. Kirjasin ylös pari helppoa vegereseptiä (coming soon!), panin alulle maailmantuskaa uhkuvan mielipidekirjoituksen sekä selasin läpi luonnosarkiston helmiä, joista löytyi yllättävän paljon sellaista, jota aion kirjoittaa puhtaaksi kevään ja kesän mittaan.

 

img-200.jpg

img-201.jpg

 

Eilinen keli salli kirjoittamisen ja aterioimisen parvekkeella, ja pikkuhiljaa koti-ilta sekä kunnon yöunet alkoivat tuntua yhä houkuttelevimmalta.

Tämän päivän Niina kiittää eilisen Niinaa hyvästä valinnasta.

 

Miten vietitte ensimmäisen ”hellepäivän”? Kärsittekö koskaan FoMO:sta?

Mahtavaa viikonloppua kaikille<3!

Bisous, Niina

 

Coucou!

We had +19 degrees in Finland yesterday! For us, it was like summer ;). Also, on Friday, I had the fear of missing out (FoMO), because I stayed at home with our dog instead of having a picnic with my friends or whatever. Finally, I was really satisfied with my decision: writing and relaxing on the balcony and nine hours of sleep. Do you often have FoMO? Have a lovely weekend!

Bisous, Niina

 

Photos: Taru Mari

 

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe Ajattelin tänään