”Kaikki ideat, mitkä syntyvät saunassa, eivät ole valmiita”
Kuka ei ole kuullut suomalaisesta Kyrö Distillery Companysta tai maailmanlaajuisesti palkitusta Kyrö Napue Ginistä? Veikkaan, että ei moni.
Viestintäalalla päivän sana on pitkään ollut sisältö. Sisältö, sisältö, sisältö.
Uusimpana nousee myös tarina. Tarinan voima. Kerronnallisuus. Se on iso osa kaikkea, vaikuttavuutta. Mutta siitä kirjoitan lisää yrityksen blogiin.
Haluan kuitenkin jakaa kanssanne – osallistuin perjantaina Digitalist Networkin Social Business -seminaariin, joka inspiroi, innoitti ja muistutti esimerkiksi juuri tuon hyvin kerrotun tarinan voimasta: kuinka Kyrö Distillery sai alkunsa?
Vahva suositus: Ole hyvä ja nauti – täältä linkistä löydät tallenteen. Ensimmäisenä pääset iloitsemaan tarinan voimasta Kyrö Distilleryn Co-Founderin Mikko Koskisen kertomana, alkaen kohdasta 43:00. Esitys sisältää elämään jääviä lausahduksia, joita myös Twitter pursusi perjantaina. Yliopistoaikoinaan herra rahoitti opintojaan stand-upilla, ja se näkyy esiintymisessä.
Bisneksestä kiinnostuneet, tarttukaa myös viimeiseen esitykseen kohdassa 4:10:00 – Solitan VP Lassi Kurkijärvi kertoo tulevasta, muuttuvasta yritysmaailmasta, ja innostaa: ”Älkää ikinä uskoko, jos joku sanoo teille ettei maailma ei oo valmis teidän idealle.”
Mitäs sanot? Minä olen vakuuttunut.