YTHS

 

Soitin ajan YTHS:lle. Selitin ongelmani, eli haluan EHKÄ vaihtaa e-pillereideni merkkiä. Sain ajan hoitajalle ja pääsin avautumaan ongelmistani, joka tiivistettynä oli se, että minulla on sivuoireita, mutta en tiedä kannattaisiko vielä yrittää tällä merkillä vai vaihtaa muuhun. Kaiken tämän avautumisen jälkeen hoitaja kysyy minulta, mihin merkkiin minä haluaisin vaihtaa tai haluaisinko vaihtaa johonkin muuhun ehkäisyyn.

http://www.reactiongifs.com/wp-content/uploads/2012/12/BradshawOMG.gif

Sehän takia minä siellä vastaanotolla olin, kun en tiedä mitä tehdä. Ovatko hoitajat ja lääkärit niin tottuneita oman elämänsä google-lääkäreihin, että olettavat kaikkien olevan samanlaisia? Loppujen lopuksi hoitaja selitti minulle vaihtoehdot: pillerit, kierukka, kapseli (oh really en tiennytkään) ja varasi minulle ajan lääkärille. Ja nyt joudun lääkärille todennäköisesti selittämään täysin samat asiat kuin sille hoitajalle. Turhauttaa. Mitä minä edes tein siellä hoitajan vastaanotolla, kun hän ei pysty reseptejä kirjoittamaan eikä näköjään edes suosittelemään mitään menetelmää minulle? Täytyykö tässä ruveta toden teolla täteilemään, googlata kaikki mahdollinen tieto ja marssia lääkärille itsevarmasti komentaen ”kirjoita minulle resepti tähän”. Arvostan kyllä muuten YTHS järjestelmää, mutta ihmetyttää tällainen tehottomuus ja vatvominen, kun kuitenkin YTHS:n rahat ovat tiukilla, niin miksi ihmeessä minä ravaan turhaa hoitajan vastaanotolla? 

 

suhteet oma-elama terveys
Kommentointi suljettu väliaikaisesti.