Rakettiryhmä

DSC09180.JPG

DSC09187.JPG

DSC09184.JPG

Kolme on mystinen luku. Kolmio. Kolme toivomusta. Kuoleman varjelukset. Kolme yritystä. Kolme muskettisoturia. Pyhä kolminaisuus (sekä siinä yleisesti ajateltavassa muodossa että siinä, minkä vain minä ja kaksi muuta muistavat).

Meitäkin on kolme. 

On Viivi, alimmassa kuvassa. Viivi tekee hyvää ruokaa ja osaa kuunnella ja lohduttaa. Viiviä on yleensä aika kova ikävä. 

On Elina, keskimmäinen. Elina ottaa kameraani irvistelykuvia ja saa minut yleensä rauhoitettua. Elinaa ilman en varmana osaisi olla. 

Olen minä, Vilma. Hävitän avaimet ja löydän ne roskiksesta. Olen mielestäni aika hyvä halaamaan. 

Ajattelen usein, että olen ihan hirveän etuoikeutettu, kun minulla on nämä kaksi ystävää. Harvalla on välttämättä yhtään näin läheistä, sellaista jonka kanssa ei tarvitse esittää ja jonka menettämistä ei tarvitse pelätä. Näihin kahteen luotan samalla tavalla kuin perheeseen: nämä pysyvät vaikka olisin millainen. Ja minä pysyn. Ei tarvitse olla varpaillaan, miettiä tulisiko parempaa vastaan, pelätä että joku pettää, tai vaihtaa toiseen. Sen lisäksi, että olen saanut perheen, jolle uskallan kertoa kaiken ja joka pitää pystyssä, sain vielä nämäkin, ihan hullu lottovoitto. 

Olen joskus kirjoittanut, että elämän tärkeimpiä ihmisiä on kahdenlaisia. On niitä, joita ilman ei halua elää ja niitä, joita ilman ei voi elää. Ensimmäiset ovat niitä, joita ilman jossain vaiheessa joutuu elämään ja jälkimmäiset niitä, jotka niinä hetkinä pitävät kädestä vähän lujempaa. 

-Vilma K.

Suhteet Ystävät ja perhe Mieli Höpsöä

Norwegian Wood

kahvi11.jpg

murakami.jpg

On asioita joista pidän ihan älyttömän paljon. Kaikki tietävät, että rakastan kahvia, se ei ole mikään yllätys. Olin kuitenkin melkein liiankin pitkäksi aikaa jättänyt unholaan vielä vanhemman rakkauteni: kirjat. Yleensä ihmiset kai herättelevät lukuintoaan jollain kevyellä hömpällä, mutta kun Stockan alesta löytyi Murakamia (jonka kirjoja en häpeäkseni ollut koskaan lukenut), päätin aloittaa siitä.

Luin sitä pätkittäin, otin spurtteja, välillä luin jotain muuta läpi, palasin takaisin. Vein sen sänkyyn ja sohvalle, keittiön lattialle. Säästin kolmeakymmentä viimeistä sivua monta päivää, koska jännitin loppua. Eilen söin puolikkaan levyn suklaata ja luin viimeiset sivut. Jäi vähän tyhjä olo, tässäkö se nyt oli. Tein sen ja nyt se oli loppu.

Pelkäsin pitkään etten enää osaa lukea. Olin aloittanut kirjoja, mutta en päässyt niihin sisälle. En janonnut niiden tarinoita samalla lailla, kuin olin janonnut ennen, mutta Norwegian Wood palautti haluni. Kirjahyllyssäni lojuvat lukemattomat kirjat ovat kohta tuskin enää niin lukemattomia. 

Ja hei, huudelkaa lempikirjojanne! Haluan uusia tuttavuuksia!

-Vilma K.

joo niin siis se oli loistava. lukekaa se! minulta saa lainaan, puspus!

Kulttuuri Kirjat Suosittelen Ajattelin tänään