Raakasuklaata moneen makuun / Raw chocolate with many flavors

Innostuin viime viikonloppuna taas tekemään raakasuklaata, kun teki mieli jotain hyvää, mutta viime aikojen mässäilyjen jälkeen halusin jotain terveellisempää herkkua. Olen aiemminkin tehnyt raakasuklaata muutaman kerran ja joskus myös proteiini- ja energiapatukoista raakaversioita. Myös raakakakkuja on tullut väännettyä muutamia erilaisia. 

Raakasuklaa2 26.9..JPG

raakasuklaa_26.9.jpg

Tämä raakasuklaaohje on todella helppo muistaa ja myös nopea tehdä. Et tarvitse kuin kolmea perusraaka-ainetta ja lisäksi ”mausteet” maun mukaan.    Koska en osannut päättää haluanko vain makeaa vai myös vähän suolaista makeaa, päädyin tekemään suklaat kolmella eri mausteella. Ja koska kaikkihan haluavat herkutella terveellisesti, niin tässä ohjetta myös teille 🙂

  • 1 dl kaakaovoirouhetta / cocoabutter
  • 1 dl kookosöljyä / coconut oil
  • 1 dl raakakaakaojauhetta / raw cocoa powder

Kaakaovoi ja kookosöljy sulatetaan vesihauteessa ja kaadetaan raakakaakaojauheen joukkoon. Sekoitetaan ja maustetaan vaikka vaniljalla. Itselläni on Ruohonjuuresta saatavaa vaniljaesanssia, jota ei paljonkaan tarvitse laittaa. Mausteiksi valitsin tällä kertaa kuivatut karpalot antamaan vähän kirpeyttä, suolatut cashewpähkinät tuomaan suolaisuutta ja kookoshiutaleet ihan vain koska mä rakastan kookosta. 

Raakasuklaa3 26.9..JPG

Raakasuklaa4 26.9..JPG

Raakasuklaa5 26.9..JPG

Raakasuklaa6 26.9..JPG

Olen joku aika sitten ostanut Ikeasta setin suklaamuotteja. Setissä on kolme levyä ja tämä ohje oli juuri sopiva täyttämään nuo kolme levyä kokonaan. Laitoin yhteen muottilevylliseen pelkkiä karpaloita, yhteen sekä karpaloita, että cashewpähkinää ja viimeiseen karpaloita ja kookosta sekaisin samaan suklaapalaan. 

Raakasuklaa7 26.9..JPG

Raakasuklaa8 26.9..JPG

Levyt olivat jääkaapissa reilun tunnin ja sen jälkeen sain herkutella 🙂

 

Made some raw chocolate last weekend. This recipe is really easy to remember and You have these goodies ready in no time. 

Just melt cocoabutter and coconut oil in a double boiler, pour it over raw cocoapowder and mix. I added few drops of vanilla for some sweetness, chose cranberries, coconut and cashew as ”spices”. One hour in a fridge and it’s all done! Quick and simple help when Your sweeth tooth is aching 🙂

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Liikunta

Sinne se viikko taas meni

Uutta saliohjelmaa on nyt testailtu jonkin aikaa ja tuntuu niin oudolta tehdä lyhyttä sarjaa pienillä painoilla. Toisaalta on ihan mukavaa käydä salilla ja tehdä nopea ja kevyt treeni. Pikku hiljaa painomäärät nousee ja treeniinkin kuluu enemmän aikaa, koska jokaisen toiston välillä täytyy pitää pidempi palautumisaika. Uuden ohjelman mukana on tullut myös uusia vatsalihasliikkeitä. Siis ihan uusia meille. Itse en koskaan aiemmin ole tehnyt kädet varpaaisiin rutistusta, linkkaria tai rutistusta TRX-nauhojen avulla. Näitä uusia liikkeitä on nyt yritetty tehdä ja yhdestä saatiin videon pätkääkin aikaiseksi, se löytyy Instasta. Pikkuisen on vielä hiomista tekniikassa. 😀

vatsalihastreeni.jpg

Viime viikolla alkoi myös Vauhtisammakon juoksukoulun syyskausi torstain yhteistreenillä, jossa oli mukana kolmen eri tason juoksijoita. Alkajilla oli omat treeninsä kuten myös kovimmalla ryhmällä. Itse olin ilmoittautunut samaan ryhmään jossa treenasin kesäkauden, mutta tein viime hetken loikkauksen astetta kovempaan ryhmään. Ekoissa treeneissä pysyin ihan hyvin vauhdissa mukana ja olin ihan tyytyväinen loikkauspäätökseeni. Huomenna olisi edessä seuraava treeni, saa nähdä miten käy. Kävin muuten viikonloppuna ostamassa uudet kompressiosukat syyskauden kunniaksi. 

zeropoint.jpg

Tuohon loikkaukseen on syynsä ja olin ajatellut siirtyä seuraavaan ryhmään vasta keväällä, mutta ehkä on parempi aloittaa kovempi treeni jo nyt. Myös lenkkien pituutta pitää alkaa lisäämään pikkuhiljaa, jotta selviän vuoden kuluttua haasteesta jonka olen itselleni asettanut. Vuoden kuluttua on nimittäin edessä hetki, jolloin pitäisi asettua lähtöviivalle lappu rinnassa ja askeltaa reilu 40 kilometriä! Jep. Olen siis asettanut itselleni tavoitteen juosta maratonin ensi vuonna ja ajatuksena on tehdä se Budapestissa. Nyt vain odotetaan, että tämän vuoden tapahtuma on saatu juostua ja ensi vuoden ilmoittautuminen avataan. Saa pitää sormet ja varpaat ristissä, että jalat kestää koko vuoden ilman pahempia vaurioita. 

Sunnuntaina kävin juoksemassa viikon pidemmän lenkin noin 14 km ihan itsekseni omassa rauhassa. En ottanut mukaan edes kuulokkeita musiikin kuuntelua varten. Siellä tepastelin omien ajatusteni kanssa ja askel rullasi oikein mukavasti. Ihanan kirpeä syyssää on saapunut, vaikkakin pieni sateen uhka roikkui yläpuolella koko lenkin ajan. Onneksi en ole sokerista tehty niin en sula pienestä sateesta. 

 

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille, nauttikaa ihanasta syksystä!

Suhteet Oma elämä Liikunta