Bloggaaja pukeutui jätesäkkiin, katso rohkeat kuvat!

Onnenpäivä

En lienee ole ainoa, joka on viime aikoina havainnut ammattiryhmän toisensa jälkeen riisuneen rihmankiertämänsä kalenteriprojektin nimissä. Ensin sen tekivät palomiehet, sen jälkeen riveihinsä liittyivät sairaanhoitajat, ensihoitajat, urheilijat, eläinlääkäriopiskelijat, tulevat opettajat ja ties ketkä kaikki muut. Nykyään jokainen ihminen ammattikuntaan katsomatta voi markkinoida itseään tai asiaansa riisumalla, kunhan vaan muistaa naamioida sen kannanotoksi tai hyvän asian puolesta vilautteluksi. Mutta toisin kuin niissä vanhoissa ja riettaissa ulkohuussin seinään liimatuissa kalenterityttöjen ja -poikien kuvissa, ei näissä kuvissa ei ole mitään hävytöntä, epäilyttävää tai halpaa, koska taustalla leijailee periaatteita ja kauniita ajatuksia. Mutta moniko sen alkuperäisen pointin sieltä vilahtavan takaliston takaa enää muistaa? En minä ainakaan. Minä muistan vaan sen paljaan pinnan.

Alastomuus ei koskaan ennen ole ollut niin suosittua kuin nyt. Siinä, kun ennen Anttilan kuvaston alusvaatesivut olivat rohkeinta mitä mainonnan saralla oli tarjolla ja Magnum-jäätelöiden rantautuessa Suomeen, haukkoi kansa henkeä vihjailevien tv-mainosten edessä, on alastomuudesta mainonnan välineenä tullut nyt arkipäivää. Pelkästään omaa blogiani lukiessa näen taustakuvana alastoman kanssabloggaajan kuvan, joka on hassulla sanankäänteellä yhdistetty maitotuotteen markkinoimiseen. Aasinsilta on mielestäni aika hemmetin pitkä ja puuduttava siinä vaiheessa, kun se yhdistää paljaan perskannikan ja maitorahkan.

Tuskin olen ainoa, jota yletön alastomuudella mässäily on alkanut pikkuhiljaa ärsyttämään.


Okei, tämä kalenteri-juttu oli hauska ensimmäisellä kerralla, jopa loistava. Mutta ne kaikki muut kalenterit toisen ja kolmenkymmenen välissä ovat sanalla sanoen mielikuvituksettomia. Kymmenisen vuotta sitten mainostoimistossa uraa tehdessäni käytimme usein lentävää lausetta: "jos ei mitään muuta keksitä, pistetään siihen tissit". Osittain tuo lause pitää paikkansa vielä tänäkin päivänä. Edelleen se viimeinen vaihtoehto mielikuvitusnystyröiden lyödessä tyhjää, on alastomuus eli seksi. Mutta toisin kuin siihen aikaan, kun paljas pinta mainonnassa oli pääasiassa vielä alusvaatemainosten yksinoikeus ja paljas tissinsyrjä maitorahkamainoksessa olisi räjäyttänyt pankin, eivät enää nykypäivänä tissit tai paljas pakara hetkauta kansaa ainakaan siihen ostopäätöksen suuntaan.


En sano, että alastomuudessa tai seksuaalisuudessa olisi jotain väärää, rumaa tai hävettävää, päinvastoin. Alastomuus on luonnollista, seksuaalisuus jokapäiväistä ja itse asiassa molemmat nykyisin niin normaalia, että niiden huomionarvo on kulutettu loppuun. Siksi toivoisin, että ihmiset keksisivät jo pikkuhiljaa jotain uutta. Vaikka kyllä minä sen ymmärrän, että hauskaahan se on kerrankin olla oman elämänsä glamourmalli ja muistella kiikkustuolissa miten oltiin nuorena rohkeita. Paitsi ettei oltu. Nykypäivänä on rohkeampaa pitää pöksyt jalassa ja paita päällä, riisuminen on liian helppoa.

Annan nyt esimerkin jos ette tiedä mitä tarkoitan.


Uskon, että vaikka jätesäkkiin pukeutumalla saa nykypäivänä enemmän ja parempaa huomiota kuin riisumalla. Jos sinäkin olet kyllästynyt riisumiseen markkinoinnin välineenä, lähde mukaan ja vedä jätesäkki päälle!

#pukeudujätesäkkiin

 

 

 

Share

Kommentit

eviela
NOT A Wonderland

Tässä on kyllä pointti ja jaan kyllä ajatuksen. Alastomuus on todellakin ok enkä itsekään häpeä omaa tai muidenkaan alastomuutta. Mutta tässäkin, kuten kaikessa, liika on liikaa ja homma menettää rajan ylittäessä arvoaan. Mielikuvitustakin saa joskus käyttää niin mainoksissa kuin kadulla kävellessäkin (meinaten sitä, että ympärilleen katsoessa ei useinkaan jää mitään mielikuvituksen varaan).

hannael (Ei varmistettu) http://kotirouvailuajakulttuurishokkeja.blogspot.com/

Vau! Taas kerran! Oot niin loistava, kun uskallat kiertelemättä ja kaartelematta sanoa suoraan, mitä ajattelet.

susanne b. (Ei varmistettu)

Mahtava postaus :)
Olet muuten jätesäkissäkin kauniin ja naisellisen näköinen.
Sinulla on ihana hymy.

Kristaliina
Puutalobaby

Haaste otettu vastaan! ...tai tavallaan. Tai oikeastaan edes ei. Jotain kuitenkin sekoilin minäkin: http://www.lily.fi/blogit/puutalobaby/bloggaaja-riisui-alasti-katso-rohkea-kuva

MinnaM
Itse Minna Mänttäri

Aasinsilta on mielestäni aika hemmetin pitkä ja puuduttava siinä vaiheessa, kun se yhdistää paljaan perskannikan ja maitorahkan.

Kyllä. Kyseisessä kampanjassa mielenkiintoista oli myös se, että nimenomaan tyttäriltä vilahti sitä pakaraa ja tissinsyrjää kun taas kuvasarjan ainoa mies poseerasi "vain" ilman paitaa, mikä nyt on ihan normiasu melkein millä tahansa suomalaisella kesäkadulla. Voiko tästä päätellä, että asioita myydään naisen perseellä mutta miehen hanurilla ei?

Tai ehkä käyn vain kohentamassa kukkahattuani, hetkinen.

Hyvä kirjoitus. Oon samoilla linjoilla asiasta sun kanssa.

Mun mielestä tuo kyseinen mainos olis toiminu yhtä hyvin, jos päällä olis ollu vaikka urheilualusvaatteet. Jotenki halpa nyt. Ja varsinkin, niin kuin sanoitkin, mies ei ole riisunut naisiin verrattuna juuri mitään!

Vierailija (Ei varmistettu)

Off topic, mutta pisti silmään...tai korvaan. "En lienee ole ainoa..." => "En liene ainoa...". Lienee käytetään olla-verbin asemesta ja muiden verbien apuverbinä (http://m.suomisanakirja.fi/lienee).

A. Sinivaara
Onnenpäivä

Ah, olen valaistunut.

Laura00

mäkin kirjottelin just äsken tästä aiheesta ;)

totta on, että nykymaailmaa tuntuu pyörittävän vain iso pylly ja maitoakaan ei voi enää ostaa, ellei sitä markkinoida tissillä jos toisella.

 

http://www.lily.fi/blogit/cupcakes

Finski (Ei varmistettu)

Hieno aivoitus!! Ja Anne hei, sa oot alyttoman upeen nakoinen jopa roskasakissa!!! Ei ne vaatteet naista tee vaan se asenne ja sisainen kauneus ja sulla on sita ulkoistakin kauneutta lisaksi!

A. Sinivaara
Onnenpäivä

:D

Kumpihan hiostaa enemmän? Jätesäkki ei ainakaan ollut sieltä ilmavimmasta päästä :P

Kommentoi