Aloittaminen on aina vaikeinta

Tässä sitä nyt ollaan, takaisin ei ole paluuta !!

Aloitan tämän blogin omaksi parhaakseni, jotta saisin otettua itsestäni niskasta kiinni. Kun lupaudun kertomaan muille kuinka etenen projektissani, saan enemmän motivaatiota oikeasti syödä oikein ja liikkua. Koska kuka haluaisi raportoida, ettei ole onnistunut ja pahimmassa tapauksessa painoa olisi tullu jopa lisää.. Näin ainakin kuvittelen ja toivon, että tämä toimii. Lähden liikkeelle siis ilman PT:n apuja ja aivan omien tietojen avuin. Tiedän, että pystyn siihen, sillä olen pystynyt siihen ennenkin. Siitä enemmän seuraavassa kirjoituksessa.

Aion pysyä anonyymina, sillä häpeän oikeasti kokoani ja en halua, että kukaan sukulaisistani tai ystävistäni saa tietää, kuinka paljon painan. Vasta, kun olen päässyt tavoitteeseeni, voin kertoa läheisilleni kuinka paljon aluksi painoin. Voin myös harkita paljastavani blogin puolelle kuka olen lopuksi.

Itsestäni voin kertoa tässä vaiheessa sen verran, että lähenen 30 ikävuotta uhkaavasti ja olen myös työelämässä sekä osa-aikainen opiskelija. Vapaa-aikaa ei siis hirveästi ole ja kropassahan se näkyy. Lisäksi olen parisuhteessa ihanan miehen kanssa, mutta lapsia meillä ei ole vielä.

Blogin nimi ”40% ylipainoa” on matemaattisesti laskettuna nykyisestä painostani ja tavoitepainosta. Ihan tarkkoja jos ollaan, niin prosentti oli 40,9, mutta 40% kuulosti paremmalta 🙂 Lähtöpaino on nimittäin 110kg (HERRANJUMALA) ja tavoite on 65kg. Jos pääsen edes alle 70kg, olen erittäin tyytyväinen itseeni!

Tällä hetkellä olen iltavuorossa töissä, mutta nyt oli väli hengähtää ja aloittaa matka teidän kanssa. Kivahan tää on aloittaa just nyt, kun vieressä on Pringles -purkki, jonka ostin töihin aiemmin tällä viikolla…:D noooo, huomisesta lähtien alkaa ja sipsit saa jäädä.

Jos siellä on muita samanlaista matkaa aloittamassa, tervetuloa mukaan ja kommentoikaa omia saavutuksia! 🙂

hyvinvointi syvallista terveys hyva-olo
Kommentit (2)
  1. Moikka! Ihan nyt ei samanlaisista luvuista ole kyse, mutta heräsin joulukuussa siihen, ettei oma olomuoto tunnu missään mielessä hyvältä. Tammikuussa alkoi ryhtiliike. Palautin liikunnan osaksi arkea ja vähensin sokerin syöntiä. Viikonloppuisin saa herkutella (järjellisesti) ja jos joku keskiviikkona tarjoaa pullaa, en kieltäydy. Kiloja on nyt lähtenyt lähes tavoiteltu määrä, kiinteytyminen on seuraava tavoite vielä.

    Tsemppiä projektiin! 😊

    1. Näinpä, oma olohan siinä ratkaisee: jos ei ole hyvä olla itsensä kanssa nykyisen kropan kanssa (oli kilot mitä tahansa), niin sitten asialle täytyy jotain tehdä 🙂 Kiitos vinkeistä, täytyy kokeilla sokerin vähentämistä, liikunnan lisäämistä ja ennenkaikkea säännöllistä ruokailurytmiä. Uskon, että erittäin epäsäännöllisen ruokarytmi ja myöhään syöminen on itsellä tässä takana.

      Kiitos paljon kannustuksesta ja palautteesta 🙂 !

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *