”Mikä susta tulee isona?”

Mikä musta tulee isona? Varmaan graafinen suunnittelija tai jotain, en mä vaa tiiä. On vaa jotenki tosi outoa ajatella et mustakin tulee aikuinen. Luultavasti perustan perheen ja asun omakotitalossa lasten, miehen ja kissan kanssa. Käyn töissä ja ostan talon. Tosi tylsää.

Haluisin vaikuttaa moneen ihmiseen ja elää vapaasti. Ois upeeta voida tienata piirtämällä ja tekemällä just sitä mitä haluun. Haluisin esiintyä ja näytellä, laittaa ruokaa, soittaa rumpuja. Oman firman perustaminen ois ihan sika makeeta.Voisin pelastaa eläimiä ja auttaa apua tarvitsevia lapsia ja nuoria. Haluisin avata oman leipomon, suunnitella tapahtumia ja vaikka olla keksijä. Voisin opiskella lentäjäksi tai alkaa laulajaksi. Lääkärinä voisin pelastaa henkiä ja voisin vaikka kirjoittaa kirjan.Voisin tehä mitä vaan!

Mutta on yks iso ongelma… EN OSAA PÄÄTTÄÄ! Ja joo eihän mulla oo mikään kiire päättää, mutta pelkään että teen väärän päätöksen. Mitä jos opiskelen ammatin ja joudun tekemään koko loppu elämän jotain työtä josta en pidä!

Ainoo asia mitä tiiän on se että sen työn pitää olla taiteellinen ja koskettaa monia ihmisiä. Mutta vaihtoehtoja on niin monia… Kyllä se piirtäminen ois semmosta hommaa mistä mä nauttisin. Oon aika hyvä näyttelemään vaikka en näyttelemistä oo koskaan harrastanukkaan. Ois se kiva olla jotain muuta kuin se ”ihan perus”  

Aina vaan iskee hirvee stressi ja ahdistus kun puhutaan tulevaisuudesta. Haluun elää tässä hetkessä enkä miettiä sitä missä mä oon 20 vuoden päästä. Ens vuonna pitää alkaa miettimään jo isoja asioita. Huhhuh no enköhän mä selvii tarviin vaan TOOOOOSI paljon suklaata ja unta.

Voisinpa olla ikuisesti lapsi

Työ ja raha Opiskelu Työ Vastuullisuus

Käsityöt, se kouluaineista rasittavin

Käsityöt

Rasittavin kouluaine koskaan. Tekstiili puolella tunnit menee istuessa ja ompelukonetta ihmetellessä. Kukaan ei osaa langoittaa konetta, sillä kolmosluokalla opittu taito unohtui jo kolmannen ja neljännenluokan välisenä kesälomana, eikä sitä opetettu enää uudelleen. ”Kyllä sä sen koneen osaat langoittaa, pyydät kaverilta apua” ja sitten kun pyydät siltä kaverilta apua vastaukseksi saat ”en mäkää osaa”. 🙁

Sitten virkatessa työt eivät koskaan valmistu, koska tunteja on niin vähän varattuna virkkaustöitä varten. Ja kun opettaja antaa virkkaamista läksyksi, kukaan ei etene sillä langat menevät solmuun ennen kuin pääsee edes alkuun tai sitten kaikki silmukat putoavat. Ja lopputuloksena on se että yhden oppilaan työ valmistui ja muut sitten jätettiin kaapin pohjalle unohtumaan.

Tupsut. ”Pikatyö” jonka opettaja määrää niille kahdelle luokan nopeimmalle ja sitten niille taidottomille kakaroille jotka eivät osaa ommella kahta kankaan palaa yhteen (kuten minä). ”Tee eläin tupsu” no lopputuloksena on karvaa tiputteleva epämääräinen möykky jolle on liimattu silmä keskelle vartaloa. Työnarvosana: 7-  hyvä että yritit 🙁

Tekninenpuoli on se poikien miekkaleikkien koti ja synty paikka. Sahat lentelee, joku hioo hiomakoneella sormenpäästä ihon pois, liimaa joka puolella, sormet tikkuja täynnä… voiko hirveämpää paikkaa olla? NO EI! D:

Jälleen kukaan ei osaa mitään ja opettajana toimii tukeva kunnon suomalainen mies joka on varmaan rakentamut talonsakkin omin käsin. Hän olettaa että oppilaat osaavat rakentaa linnunpöntön tai taskulampun ilman mitään ongelmia, joten hänellä on aikaa jutella siihen vanhaan nokiaansa kaikkea aivan puutaheinää ja oppilaan pyytäessä apua vastaukseksi saa ”odota hetki”. 🙁

Jälleen työt näyttävät kasalta paskaa ja kellään ei ole mitään hajua mitä työtä pitäisi edes tehdä. Ja kun on opettajan aika arvostella työt numeroina vihossa lukee ”Matti 7, Liisa 6+, Janita 7-…” Luokan itkupilli poistuu opettajan luota huutoitkun saattelemana ja kaverit menevät häntä lohduttamaan ja sekalaisen itkun seasta kuuluu ”sain vaa 9-” SIIS MITÄ!?😠

Onneks kohta on kesäloma

Suhteet Mieli Opiskelu Vastuullisuus