Case Nextory, second act
Tammikuussa Nextory ystävällisesti katkaisi rajattoman tilaukseni, koska olin lukenut liikaa.
Keskustelu vastausrobotin kanssa ei auttanut tilannetta ja tilini jäädytettiin seuraavaan maksupäivään asti ja ystävällisesti kehoitettiin vähentämään lukemisen/kuuntelun määrää jos haluaisin välttää blokkauksen jatkossa.
Vastarannankiiski kun olen, niin vähentämäänhän minä en lukemistani alkanut, vaan luin silmät sumeiksi ja kuuntelin korvat punaisiksi ja 28. helmikuuta – kas kummaa – katkesi taas tilaus!
Nextorin omavaltaisista tilausten lukitsemisista oli viikolla parikin juttua, joiden myötä kuluttaja-asiamies kehoittikin uusista tapauksista eteenpäin ilmoittamaan.
Tämä mielessä laitoin Nextoryn asiakaspalveluun torstai iltana viestin, jossa
1) Pyysin välittömästi palauttamaan lukuoikeuteni, koska rajatonta tilausta ei voi lukita liian lukemisen perusteella.
2) Pyysin selkeästi yksilöimään lukitsemisen syyt.
3) Kerroin ilmoittavani kuluttaja-asiamiehelle lukitsemisesta mikäli se jatkuisi.
Arvatkaas naurattiko, kun perjantaina tsekatessani Nextoryä homma pelittikin kuin junan vessa?
Hieman epäilen, että lähikuukausina Nextory lopettaa rajattoman vaihtoehtonsa, koska selkeästi heidän systeeminsä ja liikeideansa ei siedä reilusti yli 100h lukevia…