Aivot narikkaan eli BB 24/7

Katsoin elämäni ekan BB:n vuonna 2013. Sitä ennen oli äitini kohkannut aiemmista kausista kyllästymiseen asti ja periaatteesta en aiempina vuosina edes sivusilmällä ohjelmaa vilkaissut. Mutta vuosi 2013 olin YT-neuvottelujen seurauksena päässyt pois ”oravanpyörästä” ja aika oli  varmaankin sitten otollinen.
Koska julkkis-kaudessa oli mukana Andy McCoy, päätin kurkata mitä talossa tapahtuu ja kas, jämähdin persiilleni telkkarin eteen! 24/7 oli lunastettava ja juhlat alkoivat!

Koska en jotenkin osaa vain istua ja katsoa telkkaria, aloin kutoa samalla muistaakseni sukkia ja kauden loppuun mennessä jokaiselle lähisuvun ihmiselle olikin joululahjaksi sukat valmiina 🙂

2014 kauden startatessa olinkin jo ihan PRO katsojana, 24/7 pyöri  taustalla kun siinä sivussa tein kotiprojekteja ja suoritin datanomin opintoja.  Viikot sujahtivat tällä kertaa heijastinpipoja kutoen. Sukumme oli siis sinä jouluna valopäinä kaikki tyynni!

VIISI vuotta vilahti nopeasti ja viime sunnuntaina oli taas suuren urheilujuhlan tuntua ilmassa kun BB 2019 polkaistiin käyntiin.
24/7 näkyy nyt Ruutu+ -palvelussaja ainakin näiden parin ekan päivän katsomisen jälkeen on tuotannolla & tekniikalla pikkuisen petraamisen varaa. Asukkaiden mikit särisee ja äänien mixaus on häiritsevää puuroa usein, kamerat kuvaa mitä sattuu ja kameroita on vain kaksi!

Asukkaat sen sijaan ovat ilahduttavasti poikkeavia edelliseen kauteen nähden – keski-ikä on reilusti korkeampi ja osallistujat ovat niiiin erilaisia toisiinsa verraten!
Trendikkäästi on mukana erilaisten seksuaalisuuntausten edustajia ja vastapainoksi sitten evankelista, jonka kohtaamisia ja keskusteluja näiden tyyppien  kanssa voi olla varsin mielenkiintoista kuunnella tulevien viikkojen ajan!
Pari hiukkasen seiniinsotkeutuvaakin (ainakin näin alkuvaiheessa)  löytyy myös ja varsinkin yksi kappale ”kaikkia ärsyttävää” tyyppiä (juu, seuraan keskustelukanaviakin aktiivisesti, hahahahhaha) . Kaikkien äitien (ja tyttärien) suosikki edelliskauden tapaan löytyy myös, eli scoottaaja Helmeri sulattaa varmasti sydämen kuin sydämen 🙂

Yksi selkeästi asukkaistoa jakava tekijä on vaikkapa se, että osa ei juo ollenkaan alkoholia osalle sen maistuessa hyvinkin. Toinen erottava tekijä on se, että joukko jakautuu kasvisyöjiin ja lihansyöjiin – näistäkin jo löytynee jutunjuurta moneen kohtaamiseen varsinkin kun  kaikki asukkaat tuntuvat nauttivan puhumisesta, pohdiskelusta ja ehkä hiukkasen väittelystäkin…

Lempparia tai inhokkia en ole ehtinyt löytämään ja luulen vaativan muutaman lisäpäivän havainnoinnin ennenkuin sellainen loppuviikoiksi muodostuu.
Minä odotan tulevien viikkojen seikkailuja ja saagoja innolla, kunhan nyt keksisin mitä hyödyllistä  tässä katsellessa samalla puuhastelisin! Ehdotuksia?

Seuraatko sinä BB:tä?

 

Puheenaiheet Leffat ja sarjat Höpsöä

Terapeutti – ken on heistä kaikkein parhain – eli päätöksen hetki.

Pohdiskeluni terapeutin valinnasta on tullut viimein päätökseen.

Hieman itsekin yllätyin valinnastani, mutta koska tämä ”AnneliTempakka” vain tuppautui  puheisiini ja ajatuksiini niin intensiivisesti päätin uskaltautua aloittamaan terapian hänen kanssaan.

Yksi suuri tekijä vaa´an painumiseen häntä puoltavaksi oli ajatus siitä, että kaikki se mitä on tapahtunut ennen tätä tämänhetkistä tilannetta on osaltaan vaikuttanut siihen miten nyt itseäni ja tilannetta käsittelen & kohtelen, kaksi muuta tapaamistani terapeuteista kun painotti sitä, että menneitä ei kaivella vaan keskitytään tulevaan. Ajattelin alkuun lähteväni tuolle suoraviivaisemmalle tielle, koska itsekin olen hyvin ratkaisukeskeinen ja pyrin saamaan asiat ”pakettiin” napakasti ilman sen suurempia hautomisia, mutta ne muutamat kommentit, joita AT tutustumiskäynnin aikana esitti, saivat minut vielä kotonakin pohtimaan mainittuja asioita ja näin päättelin lähestymistavan sittenkin olevan oikeampi minulle.

Nyt joudun vielä ”kärvistelemään” syyskuun läpi itsekseni, koska ensimmäinen tapaamisemme on vasta lokakuun alussa. Syyskuun lopulle olen saanut ajan psykiatrille, jonka kanssa laadimme hakemuksen Kelalle ja sitten vain toivon, että hakemus menee läpi, koska itse maksaen en viikottaista istuntoa pystyisi kustantamaan kuin vuoden loppuun, minne saakka määräaikaisuuteni töissä jatkuu.

Valoa päin. Kai?

 

 

Hyvinvointi Oma elämä Hyvä olo