Aina se on mielessä…

IMG_1163.JPGOli vuodenaika mikä hyvänsä, niin ainahan se puutarha on mielessä. Ja kun aurinko alkaa paistaa siniseltä taivaalta, ei järki välitä, että (haloo!) lämpömittarin lasi ritisee miinus 32 asteen pakkasesta.
SE ON KEVÄT!
Ja pitää alkaa valmistautua tulevaan satokauteen. Niih!

Niinpä minäkin jo pari viikkoa sitten rakkaudella istutin joululahjaksi saamani chilinsiemenet ja ne itivät yllätys-yllätys supernopeaan kun älysin nostaa ne leivinuunin päälle lempeään lämpöön.
Eilen oli kuulkaas ihan pakko käydä ostamassa uutta taimimultaa ja siirtää idätyspelleteissä pörhistelevät chilivauvat hiukka suurempiin yksiöihin…

Siinä ne olkkarin nurkassa nyt napottavat: keltainen Carolina Reaper, Trinidad Moruga Scorpio ja joku nimetön jalapeno.
***Tui-tui-söpöläiset***

IMG_1169.jpgTänään oli lyhyt päivä töissä ja päätin käydä katsastamassa Botanian Winterwonderlandin ennen kotiutumista ja ne ketkä Instassa seuraavat, saivatkin sieltä videopätkiä. Aivan mahtava paikka!
Sisäpuutarhassa ihailin useampienkin chilien kasvua ja poislähtiessä kysäisin josko heillä olisi siemeniä kaupan ja tokihan siellä oli. Kimppatarjouksella 3 pussia kympillä tarttui mukaani Lemon Drop, Chocolate Scotch Bonnet ja Aji Crystal.

Halavalla kun sain.

IMG_1185.JPG

IMG_1186.JPG

IMG_1187.JPGMurheen alhossa melkein kuljin, kun kotona tajusin ettei istutuspellettejä enää ollutkaan, mutta hätä keinot keksi. Taimimultaa löytyi ja muffinivuokista väsäsin istutuskipot. Sydämelliset coctailpalatikut toimivat oivallisesti nimikyltteinä tuleville taimipentusille. Ja ovat söpöjä. Tärkeä sivuseikka.

IMG_1188.JPG

IMG_1184.JPGKelmu päälle ja uunin päälle lämpimään. Saa nähdä moniko näistä itää. Ja jos kaikki päättävät itää ja jatkavat kasvuaan, niin
mihinkähän mie näiden chilieni kanssa mahdun?

IMG_1189.JPG

Mutta idätys on vain niin JÄNNÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!

Kauneus Sisustus DIY

”Saako sinne eläkeläis-alennuksen?”

concert-1149979_1920.jpg

Viime viikolla tuli myyntiin Stingin kesäkuinen Kaisaniemen keikka, sinällään ei aiheuttanut mitään ostorynnistystä, mutta useampi lippu kuitenkin jo myytiin.
Viereiselle palvelupisteelle asteli pariskunta ja halusi kyseiseen tapahtumaan lippuja ostaa, iloisina kun pääsevät suosikkiaan livenä kuuntelemaan ja näkemään.
Minun oli pakko purra poskea kun he topakkana tiedustelivat että ”onko sinne eläkeläisalennusta?”.

O tempora, o mores!

Tähänkö on päädytty? Seestyykö rock pahennusta herättävästä nuorisomusiikista ehtoopuolen eläjien arkiseksi taustameluksi?
Onko eläkeläisalennus  rockkonserttiin (no ehkä Sting nyt ei ole enää niin kauhean rock, mutta…) tulevaisuuden trendi?

Toisaalta ainakin blogimaailmassa kun lukee festari-postauksia, tuntuu niissä pääasiassa olevan asut, meikki ja hiukset, musiikki on sivuseikka kun paikalle mennään näkymään ja näkemään.
Joten ehkäpä nämä Old-school-rokkarit ovat ihan piristävä osa yleisöä, he kun todennäköisesti paikalla ovat kuuntelemassa juurikin sitä musiikkia.

Silti mielenpohjalla kaihertaa:
Missä on kapina?
Missä on anarkia?

 

PS:
– IlosaariROCKiin sai viime vuonna yli 65-v. yhden päivän ilmaisen rannekkeen, aiemmin ilmaiseksi on päässyt kaikkina 3 päivänä. Mikähän on linja tänä vuonna?
– TUSKA-festareille on yli 65-vuotiailla ilmainen pääsy
– RuisROCK päästää festareille ilmaiseksi yli 70-vuotiaat.

 

 

Kulttuuri Musiikki