Asiakaspalvelua ”parhaimmillaan”
Botania on yksi lempipaikoistani Joensuussa ja sen toimintaa olen halunnut kannattaa ja niinpä useana vuonna olen ostanut vuosikortin (+1), jonka myötä olen päässyt kokemaan monenmoisia tunteita ja tapahtumia ystävien seurassa. Ainakivi ikuisine sisäänpääsyoikeuksineen on ollut haaveena kauan, mutta 350 euroa ei vain ole tuntunut ikinä olevan jouten siihen käytettäväksi. Niinpä jouluna olin tipahtaa sohvalta kun avasin lahjakuoren, mistä paljastui lupauskortti ikiomalle Ainakivelle.
Oi sitä iloa ja onnea ja riemua!
Perjantaina 29.12.23 läksimme asiaksemme toteuttamaan lahjalupausta Botanialle ja olin aivan täpinöissäni. Tiskillä oli vastassa ystävällisesti hymyilevä naisoletettu ja kerroimme millä asialla olemme. Kysyin miten asiassa edetään ja mitä tässä nyt tapahtuukaan – suuri, hieno ja jännittävä asia kuitenkin kyseessä!
Mutta mikä rysähdys maan päälle, jos ei suorastaan pettymys tämä odotettu juhlahetki olikaan.
”joo, voi maksaa tähän”
”haluatko kuitin”
Siinä sitten seisoimme hoomoilasina ja kysyin että mitäs nyt sitten, miten tämä etenee?
Naisoletettu otti esille post it-lapun ja kysyi nimeäni, jonka kerroin ja kerroin myös etten ristimänimeäni kiveen halua vaan toisen nimen, jonka hän post ittiin kirjasikin.
”tämä on ok”
Kysyin voinko mahdollisesti itse valita paikkaa mihin Ainakivi sijoitetaan vai lätkäistäänkö se vain summamutikassa johonkin, jolloin saimme luvan mennä kasvihuoneeseen sisään.
Kuvasin mieluisen paikan ja palasimme tiskille, josta sain sähköpostiosoitteen mihin se lähettää. Kun pyysin asiakaspalvelijaa tarkistamaan, tuliko kuva perille, hän totesi ettei hänellä ole konetta siinä. Pyysin kuittausta spostin saapumisesta ja tämä pyyntö ja sähköpostini samaiselle post itille kirjattiin.
Ja taas oli homma kunnossa.
Hölmistyneenä kysyin että miten jatkossa toimin kun haluan paikassa vierailla, saanko jotain korttia tai muuta ”todistetta” ihanasta lahjasta, niin enpä saanut , ihan ”nimellä vaan” sisään pääsen.
Ja se Ainakivikin tulee sitten joskus kunhan tarvittava määrä niitä tilattavaksi kasautuu”.
Että sitten joskus.
Tänä vuonna? Ensi vuonna? Häh?
Eipä ollut kovinkaan mieltäylentävä ja iloinen tapahtuma tämä lahjan lunastus. Suoraan sanoen jäi varsin tympeä maku suuhun ja myös lahjan antaja oli vähän kuin siipeensä saanut, kun giganttisen antikliimaksin jälkeen astelimme takaisin autolle.
About viikon päästä kun tajusin kokemusta yhä mielessäni pyöritteleväni, päätin laittaa asiasta sähköpostipalautetta kohteeseen, koska vaikka asiasta mopottaminen ei enää minun kokemustani parantaisi, niin ehkä sentään seuraavan asiakkaan kokemus olisi positiivisempi.
Tämän sain vastaukseksi:
Moi
Kiitos viestistä
Kassalla on aloittanut uusi asiakaspalvelija, eikä hänellä ole vielä kovin montaa aina-kivi tapahtumaa ollut
Yritämme parantaa tätä asiaa
Viesti kiven paikasta tuli myös perille
Ystävällisin terveisin
xxx/Botania
**************************************
Suoraan sanoen ei isommin parantanut fiilistä!