5x helpompi marraskuun aamu

 

uusi.jpg

VIHAAN aikaisia aamuja. Olen pahantuulinen ja olo on kuin avuttomalla lapsella. Oikein toivoisin, että olisi joku jolle kiukutella, kun en halua nousta sängystä enkä varsinkaan lähteä minnekään.

Onneksi olotila paranee jo ensimmäisen hereilläolotunnin aikana. Mutta silti. Mainittakoon vielä, että tämä vuodenaika ei varsinaisesti auta asiaa. 

Olen kuitenkin tehnyt joitain toimenpiteitä, jotta herääminen olisi siedettävämpää:

1. Minulla on usein aamulla kylmä, joten otan jo illalla paksun jättikylpytakin (joka on oikeasti aika iso, koska se on oikeasti poikaystäväni vanha. Hänellä ei ollut sille käyttöä) valmiiksi sängyn viereen. Peiton alta kömpimistä helpottaa, kun on jotain lämmintä mihin kääriytyä.

2. Lämmikkeeksi minulla on usein myös pehmeät ja lämpimät pörrösukat sängyn vieressä odottamassa.

3. En koskaan käy aamulla suihkussa. Jos olen edellisenä iltana liian väsynyt, on vaihtoehtoja kaksi: Joko voitan itseni ja menen silti suihkuun tai menen seuraavana päivänä reippaasti töihin likaisissa hiuksissa. Enkä syyllistä tästä itseäni.

4. Jos en ehdi syödä aamupalaa (en yleensä ehdi, koska en jaksa nousta ajoissa) niin sitten en ehdi. Yritän kuitenkin aina juoda aamumehun. Ja mennä lounaalle aikaisin.

5. On tosi tärkeää, että yletän sängystä valokatkaisijaan. Se, että joutuu nousemaan pilkkopimeässä ja kävelemään huoneen toiseen päähän tai edes pienen matkan, on kammottavaa. Olin aiemmin niin laiska, etten saanut hankituksi lukulamppua, vaikka kärsin sen puutteesta joka päivä. Nyt minulla on sellainen enkä voisi enää elää ilman sitä. Harkitsen myös valoherätyskelloa, koska olisi kivaa herätä niin, että huoneessa olisi jo valmiiksi valoisaa.

Kevättä odotellessa!

Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *