Safkasunnuntai-amerikkalaiset omenapannukakut ja limemustikkahillo
Ensimmäisenä tunnustus,vihaan pannukakkua.Sellaista uunissa pellillä tehtävää,se on ihan kauheeta.Amerikkalaiset pannukakut on enemmänkin paksuja lettuja.Vihaan kyllä paksuja lettujakin jos nyt ihan rehellisiä ollaan,mutta näistä tykkään.

Ohje on oma variaatio ja yhdelle hengelle! Tästä tuli 17 pikkulettua,eli jos teet muillekin niin tee ohje tuplana tai triplana.Tai siis jos suostut jakamaan tollasesta naurettavasta 17 kappaleen määrästä kaverillekin(niin olet jalo ihminen ja vähään tyytyväinen).Suosittelen tekemään taikinan ensin,niin se saa hieman turvota sillä välin kun teet hilloa.Ja hillo puolestaan kerkeää jäähtyä sillä välin kun paistat pannukakut.

Pannareihin tuli:
1 kananmuna
1 rlk sokeria
1 tl leivinjauhetta
0.5 tl vaniljasokeria
1.25dl vehnäjauhoja
0,5 tl suolaa
1 dl maitoa
1 rkl turkkilaista jogurttia
1 rkl sulatettua voita
puolikas omena raastettuna
Vatkaa kananmuna sekä sokeri vaahdoksi ja sekoita kuivat ainekset keskenään.Annostele munasokeri seokseen vuorotellen nesteitä sekä kuivia aineita,näin saat kuohkean pannaritaikinan. Lisää omenaraaste viimeisenä.
Käytä paistamiseen voita ja paista pannarit kauniin ruskeiksi.

Limemustikkahillo:
Puolikas lime
75g pakastemustikoita
0.5dl sokeria
1 tl vaniljasokeria
3 rkl vettä
Laita kattilaan vesi,limen mehu ja lisää siihen jäiset mustikat ja sokerit.Keitä niin kauan kunnes koostumus on hillomaista.Kaada kattilasta tarjoiluastiaan jotta hillo hieman jäähtyy.Tuplaa/triplaa tämäkin annos mikäli syöjiä on enemmän kuin yksi.
Tässäkin kannattaa tosin vähän omaa makumieltymystä kuunnella,jos ei ole kirpeän ystävä voi limeä laittaa vähemmänkin.Mutta tässä juuri tuo kirpeys on se juttu, se kyllä taittuu makean vaniljaisen kerman kanssa.
Lisukkeena kermavaahdon lisäksi toimii oivasti tuoreet mustikat sekä kookoslastut/hiutaleet.


Ihan rehellisesti,kaikki mitä olen testannut on kyllä asiansa ajaneet.Mutta hinta näissä on ollut moninkertainen verrattuna LV.n palasaippuaan joka toimii yhtälailla!Palasaippua tulee ekologisessa paperipakkauksessa missä voi myös saippuaa säilyttää jos se on vain siveltimien käytössä(siis pidä se vain siveltimille,hanki käsisaippua erikseen).Toki oleellista on antaa saippuan kuivaa täysin ennen laittaa sen paperikääreeseen säilöön.
