Hääpaikka varattu – mitä tuli maksamaan?

Hääpaikkamme Santorinilta on varattu! Tarkkaa lopullista laskelmaa kokonaisuudesta emme ole saaneet, mutta saimme toisen parin toteutuneet kulut katsottavaksi. Näin tiedämme, paljon about tulee menemään ja 26 000 euron budjetissa pysytään hyvin!

Maksamme vieraillemme majoituksen, sillä haluamme kompensoida heidän lentokulujaan ja toivomme koko porukan majoittuvan samassa paikassa. Tarjouksemme sisältää siis seuraavat asiat:

  • Kahden yön majoituksen 50 hengelle
  • ”harjoitusillallinen”
  • kaksi aamiaista
  • lounas
  • hääruoat
  • juomatarjoilut
  • henkilökunnan hinta (mm. tarjoilijat, baarimikko)
  • DJ
  • kukat ja muut koristeet
  • tarkista tuleeko pöydistä tai lautasista yms. lisähintaa
  • vihkimisen koristeet, vihkijän palkkio
  • AV
  • Kakku

Se mikä tuli yllätyksenä oli iso varausmaksu jo tässä vaiheessa! Koska häämme ovat vasta puolentoista vuoden päästä emme halunneet kärvistellä säästäen tai ottaa säästötililtä rahaa (saatika sitten osakkeista!), niin kilpailutimme pienen kulutusluoton ja maksoimme loput tililtä. Saimme hyvn koron 5000 eurolle ja maksoimme 4400 euroa käyttötililtämme. Tarkoituksenamme on lyhentää pois tämä viisi tonnia vuoden sisään, laitoimme sen automaattimaksuun verkkopankista, helppo homma!

Huuh, en voi uskoa että häät konkretisoituvat pala palalta!

Suhteet Ajattelin tänään

Hääpuvun valinta

Hääpuvun valinta on edessä ja huh kuinka ahdistaa! Asiat jotka pyörivät mielessä ovat: budjetti, malli, väri ja mistä ihmeestä hankin? Käsitellään jokainen ahdistuksen aihe yksitellen:

  1. Budjetti

Kuinka paljon rahaa hääpukuun tulisi laittaa? Olen lukenut, että teettäminen maksaa noin 1500 €, mutta haluaisin superkoristeellisen puvun, jolloin valmispuku taitaa olla ainoa vaihtoehto. Nyt olen ajatellut, että tähtään budjetin 3000 euroon korjauksineen – kipurajani menee 5000 eurossa. Katsotaan, paljon puvusta täytyy pulittaa!

2. Malli

Tämä aiheuttaa eniten murheita.En haluaisi kermakakkua, vaan jopa merenneidon. Hieman pyöreänä en kuitenkaan usko, että merenneitomalli olisi minulle paras ratkaisu – haluaisin puvulta myös keveyttä, joten A-linja voisi olla paras ratkaisu. Kai tämän näkee kun pääsee kokeilemaan eri mekkoja! Tykkään mielettömän koristeellisista puvuista, mutta koristeet tekevät puvusta usein liian juhlallisen sekä raskaan, hankalaa! Say Yes to the Dress Suomi -versiossa on nähty paljon kepeitä mekkoja, mutta jotenkin omat fiilikseni niistä ovat jääneet laimeaksi. Koristeita peliin Suomi!

Alla inpsiskuvaa kevyestä ja ilmavasta mekosta:

3. Väri

Puhdas valkoinen, shampanja vai ivory? Luulen ivoryn sopivan parhaiten omalle iholleni.

4. Mistä?

Ensimmäiseksi lähden kokeilureissulle White Dressiin, sitten suuntaan mahdollisesti Vienoon.

Palataan myöhemmin mekkoetsintöjen pariin!

Kauneus Höpsöä