Tervetuloa laihdutus- ja kuntoilublogiini!

Sydämellisesti kaikille tervetuloa, ketä tänne sattumalta löytää!

Yritän pitää tätä lähinnä treenipäiväkirjana, koska inhoan kaikenlaisia lippusia ja lappusia ja vihkosia, jotka eivät ikinä ole siellä missä pitäisi. Lisäksi inhottaa,että lenkillä käytän sykemittaria, johon tallentuu harjoitukseni, mutta kun salilla taas ei suositella mittaria käytettävän, niin salitreenit jää vähän niinkuin merkkamatta kokonaan. Sports Tracker on myös jonkin verran käytössäni, koen sen kuitenkin epäluotettavaksi tallentimeksi, koska en aina muista jättää kännykässäni sitä välilehteen ja näin ollen tallennus loppuu kesken kaiken 🙁

No jaa, hiukan taustoja. Ikää on himpun verran vajaa 30v, sukupuoli nainen ja perheestä löytyy mies sekä 2lasta. Aiempaa liikuntataustaa ei juurikaan löydy,  muuta kuin epäsäännöllisen säännöllisesti laihdutuskuurilla ollessani olen harrastanut kävelylenkkejä. Pituutta on 163cm ja enimmilläni olen painanut 92kg vuonna 2004. Tällöin rakastumisen kautta paino putosi kymmenisen kiloa ja loput sitten raskauksien jälkeen, kun sain jonkin sortin laihdutusvimman. Alimmillani painoin v.2009 keväällä 52kg. Nyt vaaka näyttää 62kg ja tarkoitus olisi päästä n.55kiloon ja saada vähän lihaserottuvuutta, ihana sixpack ja tietty hyvä ja terve olo!

female-six-pack-165x300.jpg

Olen melkoisen perso makealle ja suklaa yms. ovatkin yleensä suurin kompastuskiveni. Nyt kuitenkin olen joten kuten saanut liikunnan luonnolliseksi ja ehkä jopa pysyväksi osaksi arkeani ja mässäily on jäänyt vähän vähemmälle.

chocolate2.jpg

Hain elämäni ensimmäisen salikorttini kesäkuun alussa 2013, alkuun kävin n.5-7kertaa viikossa salilla, nyt kerrat ovat vähentyneet. Kesäkuun lopulla ostin paikalliselta personal trainerilta nettivalmennus-ohjelman, jolta sain sali- ja ruokaohjelmat. Ruokaohjelma oli kuitenkin niin runsas, etten jaksanut syödä sellaista määrää ruokaa kuin viikon verran. Saliohjelmaa noudatin parisen kuukautta ja nyt on meneillään uusi, päivitetty ohjelma. Käytän kolmijakoista ohjelmaa, jossa sarjoja on pääsääntöisesti 5 ja toistoja 8-15. Salitreenin alkuun ja loppuun vedän yleensä crosstrainerilla 5min ellen sitten ole tullut salille kävellen (15min). Ohjelman mukaan salilla tulisi käydä n.4-5kertaa viikossa, mutta työni vuoksi olen nyt ehtinyt vain pari kertaa viikossa rehkimään. Lenkillä olen sitten käynyt vähän tiheämmin.

wp_001050.jpg

wp_001064.jpg

 

Uusimpana innostuksena minulla on juoksu! Kävin edellispäivänä ensimmäistä kertaa kahteen vuoteen kokeilemassa juoksemista, tai no hölkkää se ehkä ennemminkin oli. Jaksoin hölkkäillä 20+5min ja olin aivan puhki. Juominenkin oli jäänyt vähiin ja lenkin aikana sain aivan hirveän jysärin, joka pakoitti siirtymään kävelyyn. Eilen päätin olla viisaampi ja kalastin netistä aloittelijan juoksuohjelman, jonka ohjeen mukaan kävin eilen juoksemassa. Ja jotta motivaatio pysyisi yllä, niin minulla on tietysti hurjat tavoitteet; maraton syksyllä 2014 😀 muokkasin ohjelmani siihen suuntaan, että tosiaan ensi syksynä pitäisi olla maratonvalmiudessa. Saas nähdä kuinka käy!

Treeni pe 6.9 kävely 36min, hölkkä 20+5min, syke max196, ka 162:D

Treeni la 7.9 juoksuohjelma päivä1: intervalli kävelyä 5min& juoksua 2,5min x4, syke max 178, ka 150.

Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *